شناسایی عوامل سازمانی مؤثر بر توسعه نوآوری در نظام پیشنهادات با روش AHP فازی
(ندگان)پدیدآور
ناصر صدرآبادی, علیرضادلشاد, زهرانوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
امروزه نظام پیشنهادات در سازمانهای دولتی و خصوصی به عنوان راهکاری برای خروج از عدم پیشرفت سازمان در محیط خود مطرح شده است. در این پژوهش با مرور ادبیات نظری و نظرسنجی از خبرگان و کارشناسان، عوامل و زیرشاخصهای عوامل مؤثر بر توسعه نوآوری در نظام پیشنهادات، در بانکها شناسایی شدند که این عوامل عبارتند از: ساختار، فرهنگ، اهداف و راهبردها، مدیریت، کارکنان و سیستمهای پشتیبان. سپس عوامل شناسایی شده، رتبهبندی و اهمیتسنجی گردید. بدین منظور از روش تحلیل سلسلهمراتبی به عنوان یک تکنیک تصمیمگیری، در یک محیط فازی استفاده شده است. پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر گردآوری اطلاعات، توصیفی از نوع همبستگی میباشد. جامعه مورد مطالعه آن دربرگیرنده 22 نفر از مدیران و کارشناسان بانک شهر بوده است. تجزیه و تحلیل دادهها بیانگر این است که عامل ساختار از بین عوامل سازمانی پشتیبان و مؤثر بر توسعه نوآوری در نظام پیشنهادات سازمانی، بالاترین رتبه را کسب کرده است. نتایج این پژوهش برای بانکهایی که قصد برنامهریزی برای توسعه نوآوری در نظام پیشنهادات سازمانی دارند، قابل استفاده است.
کلید واژگان
نوآوری در نظام پیشنهادات سازمانیفرایند تحلیل سلسله مراتبی فازی
عوامل سازمانی
بانک شهر
شماره نشریه
30تاریخ نشر
2017-11-221396-09-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی قزوینQazvin Islsmic Azad University
سازمان پدید آورنده
استادیار، دانشگاه یزد، گروه مدیریت ، یزد، ایران(عهده دار مکاتبات)دانشجوی دکتری، دانشگاه آزاد اسلامی،واحد یزد، گروه مدیریت ، یزد، ایران




