• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مدیریت توسعه و تحول
    • دوره 1395, ویژه نامه
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مدیریت توسعه و تحول
    • دوره 1395, ویژه نامه
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارزیابی عملکرد دانشگاه علمی کاربردی استان گیلان بر اساس الگوی تعالی سازمانی EFQM

    (ندگان)پدیدآور
    قهرمانی, علی اکبرتقوایی, لیلا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.085 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    این پژوهش با هدف ارزیابی عملکرد دانشگاه علمی کاربردی استان گیلان براساس الگوی تعالی سازمانی EFQM صورت گرفته است. تحقیق حاضر از نظر هدف ، کاربردی است. و از حیث روش جمع آوری داده ها توصیفی پیمایشی می باشد. جامعه آماری شامل کارکنان و مدرسان دانشگاه جامع علمی وکاربردی استان گیلان سال می‌باشد. تعداد کل جامعه آماری 157نفر بوده است. حجم نمونه آماری برحسب جدول مورگان 108 نفر می باشد.روش نمونه گیری ابتداتصادفی طبقه ای وسپس تصادفی ساده بوده است وعامل طبقه بندی شعبه دانشگاه هرشهر می باشد. ابزار اصلی مورد استفاده در این تحقیق،پرسشنامه است.، این پرسشنامه توسط بنیاداروپایی مدیریت کیفیت طراحی گردیده است تا سازمان ها بدین وسیله خود را با یک سازمان متعالی مورد ارزیابی و مقایسه قرار دهند. این پرسشنامه 50سوال دارد و هر یک از 50 سوال مطرح شده در پرسشنامه، از سهمی برابر در امتیازدهی نهایی برخوردارند. برای تحلیل داده ها ابتدا با آزمون کولموگروف- اسمیرنوف وضعیت نرمال بودن داده های مورد آزمون قرار گرفت وسپس برای تعیین اینکه وضعیت موجودمولفه های تعالی سازمانی دردانشگاه علمی وکاربردی مطلوب است یا خیر،از آزمون Tتک نمونه ای استفاده شده است. نتایج بدست آمده در سطح توصیفی اولویت شاخص ها را بدین صورت نشان می دهد که شاخص های رهبری، استراتژی، نتایج منابع انسانی و نتایج جامعه، منابع انسانی، شراکت، فرآیندها، نتایج حاصله از دانشجویان و نتایج کلیدی عملکرد به ترتیب در نمونه آماری دارای اولویت می باشند. نتایج تحلیل استنباطی در همه مولفه ها نشان داد که وضعیت همه مولفه ها با آزمون t بالاتر از حد متوسط برآورد شده است که می تواند مطلوب باشد ولی تا نقطه مطلوبی که مدل تعالی درنظر دارد فاصله وجود دارد.
    کلید واژگان
    الگوی تعالی سازمانی
    دانشگاه علمی و کاربردی استان گیلان
    بنیاد اروپایی مدیریت کیفیت(EFQM)

    تاریخ نشر
    2017-02-19
    1395-12-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی قزوین
    Qazvin Islsmic Azad University
    سازمان پدید آورنده
    استادیار، دانشکده مدیریت وحسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی قزوین ،گروه مدیریت، قزوین، ایران.
    مربی، دانشگاه علمی کاربردی گیلان،گروه مدیریت،گیلان، ایران (عهده‌دار مکاتبات)

    URI
    http://www.jdem.ir/article_535054.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/69325

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب