• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مدیریت توسعه و تحول
    • دوره 1391, شماره 11
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مدیریت توسعه و تحول
    • دوره 1391, شماره 11
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    طراحی سیستم ارزیـابی عملکرد بـر مبنای شاخص¬های الزامات صنایع خـودروسـازی با استفاده از مدل تلفیقی 1AHP و 2 TOPSISو منطق رادار در مدل تعالی سازمانی EFQM3 (موردکاوی: تأمین-کنندگان شرکت فرآوری و ساخت قطعات خودروی ایران)

    (ندگان)پدیدآور
    طالقانی, محمدحمیدی, ناصرموسوی فر, سید علیرضا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    554.0کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    شرایط محیطی، سازمان­های بزرگ را در وضعیتی قرار داده است که برخی برای حفظ بقای خود و برخی دیگر برای پیشرو شدن در صنعت باید به طور مستمر در حال تلاش و رقابت باشند. در این بین مدیریت تأمین و خرید نقش بسیار مهمی در رقابت ایفا می­کنند. بنابراین سازمان­های تولیدکننده قطعات خودرو  به کمک ارزیابی عملکرد، شاخص­های تأمین­کننندگان خود، می­توانند درجهت ارتقا و تعالی مشتریان (خودروسازها) کوشا باشند. مدل­های سنتٌی ارزیابی عملکرد تأمین­کنندگان، تنها بر کنترل هزینه­های تولید و کارآیی مبتنی بودند، در حالی که در موقعیت فعلی، به دلیل تغییرات غیرقابل پیش­بینی در محیط کسب و کار و دشواری­های مدیریتی، فضای رقابتی بین بنگاه­ها ایجاد شده و توجه به برخی شاخص­های غیرمالی نیز لازم شده است. تحقٌق اهداف شاخص­های صنایع خودروسازی نظیر (ممیزی فرآیند، ممیزی محصول، تحویل به موقع، هزینه­های کیفیت، PPM4، برگشتی از مشتریان و تأمین­کنندگان، اثربخشی کلی تجهیزات و رضایت­سنجی مشتریان) باعث تحرک و پویایی سازمان­ها و در نتیجه رضایت مشتریان می­شود. پژوهش حاضر نیز ضمن طراحی یک مدل تلفیقی مناسب از مدل­های تصمیم­گیریTOPSIS & AHP  و منطق رادار در مدل تعالی سازمانی  (EFQM)و با استفاده از شاخص­های فوق­الذکر و هم­چنین بهره­گیری از یافته­های علمی و مطالعات نظری، به اولویت­بندی تأمین­کنندگان شرکت قطعات خودروسازی، فرآوری و ساخت به صورت علمی و کاربردی پرداخته است.
    کلید واژگان
    تأمین¬کنندگان
    مُمیزی فرآیند
    ممیزی محصول
    تحویل به موقع
    هزینه¬های کیفیت
    PPM
    اثربخشی کلی تجهیزات
    رضایت¬سنجی مشتریان
    منطق رادار
    TOPSIS
    AHP و EFQM

    شماره نشریه
    11
    تاریخ نشر
    2013-02-19
    1391-12-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی قزوین
    Qazvin Islsmic Azad University
    سازمان پدید آورنده
    دانشیار دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحدرشت،ایران (عهده دار مکاتبات)
    دانشیار دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین، ایران
    کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، ایران

    URI
    http://www.jdem.ir/article_387.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/69149

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب