نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorبامداد صوفی, جهانیارfa_IR
dc.contributor.authorسعیدپور, ثمینfa_IR
dc.contributor.authorمحمدنژاد چاری, فاطمهfa_IR
dc.date.accessioned1399-09-23T15:01:28Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-12-13T15:01:31Z
dc.date.available1399-09-23T15:01:28Zfa_IR
dc.date.available2020-12-13T15:01:31Z
dc.date.issued2020-11-21en_US
dc.date.issued1399-09-01fa_IR
dc.date.submitted2020-05-08en_US
dc.date.submitted1399-02-19fa_IR
dc.identifier.citationبامداد صوفی, جهانیار, سعیدپور, ثمین, محمدنژاد چاری, فاطمه. (1399). ارائه‌ی الگویی برای منبع یابی در شرکت‌های تولیدی با ترکیب روش‌های دیمتل، فرایند تحلیل شبکه‌ای و پرامتی (موردمطالعه: کارخانه ایران‌خودرو دیزل). تصمیم گیری و تحقیق در عملیات, 5(3), 312-329. doi: 10.22105/dmor.2020.229586.1148fa_IR
dc.identifier.issn2538-5097
dc.identifier.issn2676-6159
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22105/dmor.2020.229586.1148
dc.identifier.urihttp://www.journal-dmor.ir/article_120346.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/680916
dc.description.abstractیکی از چالش­های مدیران برای انتخاب راهبرد مناسب منبع یابی، تصمیم‌گیری در خصوص ساخت یا برون‌سپاری اقلام است. امروزه علاوه بر دو رویکرد موجود، گزینه منبع یابی هم‌زمان به تصمیم‌گیری مدیران اضافه ‌شده است. در این تحقیق، به‌منظور تعیین راهبرد مناسب منبع یابی، ابتدا 25 قلم کالای سبد تأمین شرکت ایران‌خودرو دیزل بر مبنای الگوی سبدی مدیریت تأمین کرالجیک که از پر استنادترین الگوهای مدیریت تأمین است، در چهار گروه دسته‌بندی شدند. سپس 39 معیار تأثیرگذار بر منبع‌یابی بر اساس سه الگوی "مدیریت ریسک"، "نظریه منبع پایه" و "نظریه هزینه مبادله" شناسایی گردیدند. معیارهای شناسایی‌ شده با استفاده از آزمون فرضیه فازی غربال و بومی شدند تا در نهایت 15 معیار انتخاب گردید. در گام بعدی، روابط بین معیارها با رویکرد دیمتل مشخص شدند. سپس وزن هر معیار با روش فرآیند تحلیل شبکه­ای تعیین گردید. در پایان، با استفاده از روش پرامتی راهبرد مناسب منبع یابی برای هر گروه از اقلام تجویز شد و نتایج با دستورالعمل­های کرالجیک مقایسه شدند. بهترین راهبرد منبع یابی برای گروه کالاهای استراتژیک ساخت داخلی آن است، درصورتی‌که کالاهای اهرمی و غیر بحرانی بهتر است برون‌سپاری و کالاهای گلوگاهی بهتر است منبع یابی هم‌زمان شوند.fa_IR
dc.format.extent1448
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherموسسه آموزش عالی آیندگانfa_IR
dc.publisherAyandegan Institute of Higher Education, Tonekabon, Iranen_US
dc.relation.ispartofتصمیم گیری و تحقیق در عملیاتfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Decisions and Operations Researchen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22105/dmor.2020.229586.1148
dc.subjectمنبع یابیfa_IR
dc.subjectمدیریت تامینfa_IR
dc.subjectروش‌های تصمیم گیری چند معیارهfa_IR
dc.subjectتجزیه و تحلیل و مدل‌سازی مدیریت زنجیره تامینfa_IR
dc.titleارائه‌ی الگویی برای منبع یابی در شرکت‌های تولیدی با ترکیب روش‌های دیمتل، فرایند تحلیل شبکه‌ای و پرامتی (موردمطالعه: کارخانه ایران‌خودرو دیزل)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار، گروه مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی‌ارشد، گروه مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری، گروه مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران.fa_IR
dc.citation.volume5
dc.citation.issue3
dc.citation.spage312
dc.citation.epage329
nlai.contributor.orcid0000-0001-9687-5482


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد