• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • سوخت و احتراق
    • دوره 11, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • سوخت و احتراق
    • دوره 11, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی عددی و دوبعدی تاثیرات چرخش سوخت روی ساختار و ویژگی‌های زیست‌محیطی یک شعله نفوذی گازی

    (ندگان)پدیدآور
    جمالزاد, سینامحمودی مهر, جواد
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.079 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    تاثیر مثبت چرخش واکنشگرهای ورودی به محفظه احتراق بر نرخ اختلاط سوخت و هوا در تحقیقات پیشین به­صورت گسترده­ای مورد بحث قرار گرفته است. اما، این تحقیقات اغلب بر چرخش هوا متمرکز بوده­اند. کار حاضربه ­صورت عددی به بررسی تاثیر چرخش سوخت بر ساختار شعله و نشر آلاینده­های یک شعله نفوذی می­پردازد، در حالی که میزان چرخش هوا ثابت نگه داشته می­شود. نتایج نشان می­دهد که افزایش چرخش سوخت منجربه افزایش نرخ اختلاط سوخت و هوا، افزایش پهنای شعله، افزایش دمای بیشینه شعله، کاهش نشر مونوکسیدکربن و کاهش طول شعله می­شود. اما، منحنی تغییرات میزان نشر اکسیدنیتروژن با چرخش سوخت دارای یک حداقل در چرخش­های میانی است. همچنین، نتایج نشان می­دهد که چرخش هم­جهت سوخت و هوا، در مقایسه با چرخش خلاف ­جهت آن­ها، منجربه نرخ اختلاط سریع­تر، دمای بیشینه بالاتر، نشر اکسیدنیتروژن بیشتر، و در عین حال موجب نشر مونوکسیدکربن کمتر می­شود. در کار حاضر، مشاهده می­شود که چرخش بهینه سوخت برابر با چرخش هوا و هم­جهت با آن است. در این حالت، میزان نشر اکسیدنیتروژن و مونوکسیدکربن، در مقایسه با طرح مرجع (که در آن سوخت بدون چرخش در نظرگرفته می­شود)، به­ترتیب، در حدود 2/15 درصد و 7/92 درصد کاهش می­ یابد.
    کلید واژگان
    شعله نفوذی
    چرخش
    انتشار آلاینده‌ها
    مدلسازی عددی
    بهینه‌سازی
    احتراق

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2018-08-23
    1397-06-01
    ناشر
    انجمن احتراق ایران
    سازمان پدید آورنده
    دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه گیلان، رشت، ایران
    دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه گیلان، رشت، ایران

    شاپا
    2008-3629
    URI
    http://www.jfnc.ir/article_70394.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/67510

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب