| dc.contributor.author | میرمحمدی, علی | fa_IR |
| dc.contributor.author | روستایی, سعید | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-08T19:28:40Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-29T19:28:41Z | |
| dc.date.available | 1399-07-08T19:28:40Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-29T19:28:41Z | |
| dc.date.issued | 2018-05-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1397-03-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2017-09-17 | en_US |
| dc.date.submitted | 1396-06-26 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | میرمحمدی, علی, روستایی, سعید. (1397). بررسی عددی جریان لایه برشی فراصوتی در حفره دیواره. سوخت و احتراق, 11(1), 69-82. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2008-3629 | |
| dc.identifier.uri | http://www.jfnc.ir/article_65422.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/67504 | |
| dc.description.abstract | رمجت فراصوت و یا اسکرمجت نوع پیشرفتهتر موتورهای صنعت هوا فضاست. انجام احتراق این نوع موتورها در سرعت فرا صوت باعث میشود که اسکرمجت بتواند به سرعتهایی بالاتر از سرعت رمجتهای متداول برسد. احتراق در سرعتهای فراصوت نیاز به پایداری دارد. چون حفرهها در پایداری احتراق جریانهای واکنشی فراصوتی در اسکرم جتها اهمیت زیادی دارند، در این مقاله، با شبیه سازی جریان لایه برشی حفره با استفاده از مدلهای مختلف اغتشاشی، اثر عوامل مختلف در این نوع جریانها بررسی شد. ابتدا، با کمک مدلسازی جریان با مدلهای مختلف اغتشاشی بهترین مدل، ازنظر دقت و سرعت حل، برای شبیهسازی جریانهای لایه برشی حفره معرفی شد. سپس، به کمک مدل انتخاب شده، حلهایی برای زوایای مختلف دیوار حفره انجام شد و نتایج با هم مقایسه شد. نتایج نشان داد که مدل اغتشاشیSST-k-ω ، ازنظر دقت و سرعت، بهترین مدل برای حل مسائل مربوط به لایه بررشی حفره است. همچنین، در این تحقیق، زوایای مختلف درنظر گرفتهشده برای دیوار عمودی پشت نشان داد که دما در حفره ها با زاویه تند به شدت افزایش مییابد. بنابراین، دما عامل مهمی در تعیین زاویه خواهد بود و ممکن است محدودیت نقطه ذوب مواد بهکاررفته انتخاب زاویه را تحت تاثیر قرار دهد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 1180 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | انجمن احتراق ایران | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | سوخت و احتراق | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Fuel and Combustion | en_US |
| dc.subject | رمجت | fa_IR |
| dc.subject | اسکرمجت | fa_IR |
| dc.subject | پایداری احتراق | fa_IR |
| dc.subject | مدل SST-k-w | fa_IR |
| dc.subject | لایه برشی حفره | fa_IR |
| dc.subject | پیشران ها و سینتیک شیمیایی آنها | fa_IR |
| dc.title | بررسی عددی جریان لایه برشی فراصوتی در حفره دیواره | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | عضو هیات علمی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی کارشناسی ارشد | fa_IR |
| dc.citation.volume | 11 | |
| dc.citation.issue | 1 | |
| dc.citation.spage | 69 | |
| dc.citation.epage | 82 | |
| nlai.contributor.orcid | 0000-0002-3665-5290 | |