| dc.contributor.author | محمدی حمیدی, سمیه | fa_IR |
| dc.contributor.author | غفاری گیلانده, عطا | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-08T19:28:11Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-29T19:28:11Z | |
| dc.date.available | 1399-07-08T19:28:11Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-29T19:28:11Z | |
| dc.date.issued | 2020-02-20 | en_US |
| dc.date.issued | 1398-12-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2018-11-27 | en_US |
| dc.date.submitted | 1397-09-06 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | محمدی حمیدی, سمیه, غفاری گیلانده, عطا. (1398). بررسی تاثیر پیاده راه در توسعه گردشگری شهری (مورد مطالعه: منطقه نمونه گردشگری شورابیل- شهر اردبیل). فصلنامه جغرافیا ( برنامه ریزی منطقه ای), 10(12), 695-713. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2228-6462 | |
| dc.identifier.uri | http://www.jgeoqeshm.ir/article_96260.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/67313 | |
| dc.description.abstract | پیادهراهسازیسازی جنبشی نوین برخاسته از رویکردهای نوین شهرسازی میباشد که در دهههای اخیر در بحث گردشگری با عنوان پیادهراههای گردشگری مطرح و دارای جایگاه ویژهای در ساماندهی شهرها گردیده است. در پژوهش حاضر به بررسی پروژه پیاده-راهسازی در منطقه نمونه گردشگری شورابیل واقع در شهر اردبیل پرداخته شده است. نوع تحقیق کاربردی و روش آن توصیفی- تحلیلی میباشد. همچنین برای تجزیه و تحلیل دادهها و اطلاعات از روش پیمایشی(پرسشنامه) و نرمافزارهای تحلیل آماریSpss ,Lisrel و مدل تحلیلی copras استفاده شده است. حجم نمونه بر اساس فرمول جامعه نامعلوم سطح اطمینان 95 درصد 384 نفر به دست آمده است. جهت نیل به اهداف تحقیق دو فرضیه مطرح گردید. فرضیه اول با استفاده از ازمون اسپیرمن مورد آزمون قرار گرفت. یافتهها نشان داد ایجاد پیادهراه و توسعه گردشگری شهری با مقدار همبستگی 530/0 و سطح معناداری 000/0 رابطه مثبت و معناداری دارند. بنابراین فرضیه اول قبول شد. برای آزمون فرضیه دوم نیز از تحلیل مسیر و مدل تحلیلی کوپراس استفاده گردید. یافتههای حاصل از تجزیه و تحلیل دادهها و اطلاعات نشان میدهد، بیشترین اثرکلی مربوط به پیوستگی و انسجام شبکه با میزان (432/0) و مولفه ایمنی و امنیت با میزان (356/0) در توسعه گردشگری در محدوده مورد مطالعه داشته است. همچنین یافتههای مدل کوپراس نشان میدهد، گویه زیست محیطی به بیشترین میزان(Qi=10.60) در جایگاه نخست و گویههای ایمنی و امنیت نیز با میزان(Qi=9.85) در جایگاه دوم قرار گرفته است. بنابراین فرضیه دوم مودر قبول واقع نشد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 892 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | موسسه آموزش عالی قشم | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | فصلنامه جغرافیا ( برنامه ریزی منطقه ای) | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Geography (Regional Planning) | en_US |
| dc.subject | پیادهراهسازی | fa_IR |
| dc.subject | گردشگری | fa_IR |
| dc.subject | کوپراس | fa_IR |
| dc.subject | شهر اردبیل | fa_IR |
| dc.subject | منطقه نمونه گردشگری شورابیل | fa_IR |
| dc.title | بررسی تاثیر پیاده راه در توسعه گردشگری شهری (مورد مطالعه: منطقه نمونه گردشگری شورابیل- شهر اردبیل) | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله علمی -پژوهشی کاربردی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی دکتری رشته جغرافیا و برنامهریزی شهری دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران. | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشیار گروه جغرافیا و برنامه ریزی شهری دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران. | fa_IR |
| dc.citation.volume | 10 | |
| dc.citation.issue | 12 | |
| dc.citation.spage | 695 | |
| dc.citation.epage | 713 | |