نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمحمدی حمیدی, سمیهfa_IR
dc.contributor.authorغفاری گیلانده, عطاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T19:28:11Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T19:28:11Z
dc.date.available1399-07-08T19:28:11Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T19:28:11Z
dc.date.issued2020-02-20en_US
dc.date.issued1398-12-01fa_IR
dc.date.submitted2018-11-27en_US
dc.date.submitted1397-09-06fa_IR
dc.identifier.citationمحمدی حمیدی, سمیه, غفاری گیلانده, عطا. (1398). بررسی تاثیر پیاده راه در توسعه گردشگری شهری (مورد مطالعه: منطقه نمونه گردشگری شورابیل- شهر اردبیل). فصلنامه جغرافیا ( برنامه ریزی منطقه ای), 10(12), 695-713.fa_IR
dc.identifier.issn2228-6462
dc.identifier.urihttp://www.jgeoqeshm.ir/article_96260.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/67313
dc.description.abstractپیاده‌راه‌سازی‌سازی جنبشی نوین برخاسته از رویکردهای نوین شهرسازی می‌باشد که در دهه‌های اخیر در بحث گردشگری با عنوان پیاده‌راه‌های گردشگری مطرح و دارای جایگاه ویژه‌ای در ساماندهی شهرها گردیده است. در پژوهش حاضر به بررسی پروژه پیاده-راه‌سازی در منطقه نمونه گردشگری شورابیل واقع در شهر اردبیل پرداخته شده است. نوع تحقیق کاربردی و روش آن توصیفی- تحلیلی می‌باشد. همچنین برای تجزیه و تحلیل داده‌ها و اطلاعات از روش پیمایشی(پرسشنامه) و نرم‌افزارهای تحلیل آماریSpss ,Lisrel و مدل تحلیلی copras استفاده شده است. حجم نمونه بر اساس فرمول جامعه نامعلوم سطح اطمینان 95 درصد 384 نفر به دست آمده است. جهت نیل به اهداف تحقیق دو فرضیه مطرح گردید. فرضیه اول با استفاده از ازمون اسپیرمن مورد آزمون قرار گرفت. یافته‌ها نشان داد ایجاد پیاده‌راه و توسعه گردشگری شهری با مقدار همبستگی 530/0 و سطح معناداری 000/0 رابطه مثبت و معناداری دارند. بنابراین فرضیه اول قبول شد. برای آزمون فرضیه دوم نیز از تحلیل مسیر و مدل تحلیلی کوپراس استفاده گردید. یافته‌های حاصل از تجزیه و تحلیل داده‌ها و اطلاعات نشان می‌دهد، بیشترین اثرکلی مربوط به پیوستگی و انسجام شبکه با میزان (432/0) و مولفه ایمنی و امنیت با میزان (356/0) در توسعه گردشگری در محدوده مورد مطالعه داشته است. همچنین یافته‌های مدل کوپراس نشان می‌دهد، گویه زیست محیطی به بیشترین میزان(Qi=10.60) در جایگاه نخست و گویه‌های ایمنی و امنیت نیز با میزان(Qi=9.85) در جایگاه دوم قرار گرفته است. بنابراین فرضیه دوم مودر قبول واقع نشد.fa_IR
dc.format.extent892
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherموسسه آموزش عالی قشمfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه جغرافیا ( برنامه ریزی منطقه ای)fa_IR
dc.relation.ispartofGeography (Regional Planning)en_US
dc.subjectپیاده‌راه‌سازیfa_IR
dc.subjectگردشگریfa_IR
dc.subjectکوپراسfa_IR
dc.subjectشهر اردبیلfa_IR
dc.subjectمنطقه نمونه گردشگری شورابیلfa_IR
dc.titleبررسی تاثیر پیاده راه در توسعه گردشگری شهری (مورد مطالعه: منطقه نمونه گردشگری شورابیل- شهر اردبیل)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله علمی -پژوهشی کاربردیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری رشته جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه جغرافیا و برنامه ریزی شهری دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران.fa_IR
dc.citation.volume10
dc.citation.issue12
dc.citation.spage695
dc.citation.epage713


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد