تأثیر مدیریت دانش بر توسعه سازمان یادگیرنده؛ مطالعه موردی
(ندگان)پدیدآور
پدیدآور نامشخصنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف اصلی این تحقیق بررسی تأثیر مدیریت دانش بر توسعه سازمان یادگیرنده در پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران است. سوال اصلی تحقیق عبارت است از اینکه آیا مدیریت دانش بر توسعه سازمان یادگیرنده تأثیر دارد. جامعه آماری پژوهش پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران به تعداد 200 نفر است و با استفاده از روش نمونهگیری طبقهای تصادفی و فرمول کوکران تعداد 132 نفر به عنوان تعداد نمونه انتخاب گردید. ابزار اصلی گردآوری دادههای پژوهش پرسشنامه استاندارد مدیریت دانش نیومن و پرسشنامه استاندارد یانگ و همکاران بود. این پژوهش از نظر نوع استفاده، کاربردی و از نظر هدف، توصیفی و از نوع پیمایشی میباشد. نتایج حاصل از تحلیل دادهها با کمک نرم افزار SPSS نشان میدهد تمامی مؤلفههای مدیریت دانش بر توسعه سازمان یادگیرنده تأثیر مثبت و معنیداری دارند و انتقال و تسهیم دانش با ضریب تعیین 596/0 و بهکارگیری دانش با ضریب تعیین 164/0 به ترتیب دارای بیشترین و کمترین تأثیر بر توسعه سازمان یادگیرنده هستند.
کلید واژگان
دانشمدیریت دانش
سازمان یادگیرنده
پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2014-06-221393-04-01




