بررسی نقش هوش هیجانی در ارتقای اثربخشی سازمانی.
(ندگان)پدیدآور
منوریان, عباسامیری, حامدذاکری, سپیدهنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
نقش عامل انسانی در کیفیت خدمترسانی در سازمانهای خدماتی باعث میشود هوش هیجانی برعملکرد افراد در این سازمانها تأثیر داشته باشد. از این رو پژوهش حاضر به بررسی رابطه هوش هیجانیبا اثربخشی سازمانی در بانک صادرات شهر تهران پرداخته است. این پژوهش از نگاه هدف کاربردی، ازنظر روش توصیفی- پیمایشی و از نظر دادهها کمی است. جامعه آماری پژوهش را مدیران و کارکنانبانک صادرات شهر تهران منطقه دوازده حوزه یک تشکیل میدهند، برای نمونهگیری نیز از روشتصادفی طبقهای استفاده شده است. ابزار جمعآوری دادهها پرسشنامه استاندارد هوش هیجانی واثربخشی سازمانی بوده است. دادهها با استفاده از آزمون های پیرسون و همچنین رگرسیون خطی تجزیهو تحلیل شدند. نتایج نشان میدهد بین ابعاد هوش هیجانی و اثربخشی سازمان رابطه معناداری وجوددارد. از این رو ارتقای هوش هیجانی کارکنان این بانک میتواند به ارتقای اثربخشی سازمانی آنمساعدت کند.
کلید واژگان
هوش هیجانیخود آگاهی
خود مدیریتی
آگاهی اجتماعی
مدیریت روابط
اثربخشی سازمانی
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2015-05-221394-03-01
ناشر
دانشگاه هوایی شهید ستاری- دانشکده مدیریتسازمان پدید آورنده
دانشیار گروه مدیریت دولتی دانشگاه تهران. تهران، ایران.کارشناس ارشد مهندسی انرژی دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم تحقیقات، تهران، ایران.
کارشناسی ارشد مدیریت دولتی، پردیس البرز دانشگاه تهران، تهران، ایران.




