• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات منابع انسانی
    • دوره 4, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات منابع انسانی
    • دوره 4, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    الگوی ارزیابی عملکرد دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری بر اساس تکنیک کارت امتیازی متوازن

    (ندگان)پدیدآور
    اسدی, اسماعیلذاکری, محمدزراعتی, محسنوثوقی نیری, عبداله
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    623.2کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    ارزیابی عملکرد یکی از مهم‌ترین اقدامات مدیریتی است و می­تواند در مدیریت عملکرد، بالا بردن انگیزه کارکنان، بهبود ارتباطات و تشخیص مشکلات کمک شایانی نماید. هدف این مقاله طراحی و ارائه الگوی ارزیابی عملکرد جامع و متناسب با فعالیت‌های دانشگاه علوم وفنون هوایی شهید ستاری بر اساس مدل کارت امتیازی متوازن است. جامعه آماری این تحقیق در فاز طراحی مدل شامل خبرگان حوزه­های نظامی، دانشگاهی و دانشجویان سال آخر رشته مدیریت آشنا به فرآیند آموزش دانشگاه بودند که به روش قضاوتی و گلوله برفی انتخاب شدند. همچنین در فاز آزمون مدل از 35 نفر از مجریان امور آموزشی دانشگاه به عنوان جامعه آماری استفاده شد که با توجه به تعداد محدود آنان امکان بررسی نظرات همه وجود داشت لذا نمونه‌گیری انجام نشد. برای تدوین این مدل، معیارها و شاخص­های چهار حوزه کلیدی مدل کارت امتیازی متوازن (معیارهای مالی، مشتریان، فرایندهای داخلی، یادگیری و رشد) از طریق مصاحبه نیمه ساختاریافته مورد نظرسنجی قرار گرفت. تحلیل داده­های به دست آمده به روش تحلیل تم انجام شد. بر این اساس مولفه­های اصلی مدل عبارتند از: وضعیت بودجه، امکانات و تسهیلات آموزشی، رضایت دانشجویان، شهرت و اعتبار دانشگاه، رضایت یگان­های اجرایی، ظرفیت و خدمات، وضعیت کارکنان، استانداردسازی، ارزیابی عملکرد، تکنولوژی آموزشی، توانمندسازی کارکنان، وضعیت اساتید، وضعیت فناوری اطلاعات، وضعیت برنامه ریزی استراتژیک و نوآوری. نتایج آزمون تی تک­نمونه­ای نشان دهنده تایید مدل احصا شده از سوی مجریان آموزش است. بهره‏گیری از مولفه­ها و شاخص­های احصا شده در این تحقیق در فرآیند ارزیابی عملکرد آموزشی دانشگاه می­تواند ضمن افزایش عینیت و دقت نتایج، منجر به غنای بیشتر فرآیند آموزش و بهبود قابل توجه عملکرد آموزشی دانشگاه گردد.
    کلید واژگان
    ارزیابی عملکرد
    کارت امتیازی متوازن
    دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2015-02-20
    1393-12-01
    ناشر
    دانشگاه هوایی شهید ستاری- دانشکده مدیریت
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکترای مدیریت دولتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات، تهران، ایران.
    دانشجوی دکترای مدیریت دولتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات، تهران، ایران.
    کارشناس ارشد علوم تربیتی دانشگاه شاهد. تهران، ایران.
    عضو هیئت علمی دانشگاه هوایی شهید ستاری، تهران، ایران.

    شاپا
    91/39176
    URI
    http://www.jhrs.ir/article_65733.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/66584

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب