• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات منابع انسانی
    • دوره 7, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات منابع انسانی
    • دوره 7, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    رابطه بازاریابی داخلی و رفتار شهروندی سازمانی با در نظر گرفتن نقش واسطه ای تعهد سازمانی

    (ندگان)پدیدآور
    عبدالهی, بیِِژنقوجالی, توحید
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    824.5کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    امروزه سازمان‌ها جهت کسب مزیت رقابتی پایدار و بهبود عملکرد خود نیازمند داشتن نیروی انسانی ارزشمند می‌باشند. کارکنانی که با انجام رفتارهای داوطلبانه در مسیر موفقیت سازمان از هیچ کوششی دریغ نکنند.  مفهوم رفتار شهروندی سازمانی دلالت برای این‌گونه رفتارها داشته و بازاریابی داخلی یکی از عواملی است که می‌تواند منجر به بروز رفتارهای شهروندی سازمانی گردد. هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه‌ی بازاریابی داخلی و رفتار شهروندی سازمانی با تحلیل نقش متغیر واسطه‌ای تعهد سازمانی می‌باشد. کارکنان بانک ملی شهرستان اصفهان جامعه‌ی آماری این پژوهش می‌باشند. با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی ساده 210 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. داده‌های میدانی تحقیق از طریق پرسش‌نامه جمع‌آوری و از روش مدل معادلات ساختاری جهت آزمون فرضیه‌های تحقیق استفاده گردید. پس از انجام تحلیل عاملی تأییدی مدل‌های اندازه گیری به آزمون فرضیه‌های تحقیق اقدام گردید. بر اساس یافته‌های حاصل از فرضیات اول تا سوم تحقیق تأثیر معنادار بازاریابی داخلی بر رفتار شهروندی سازمانی و تعهد سازمانی و تأثیر معنادار تعهد سازمانی بر رفتار شهروندی سازمانی تایید شد. با توجه به نتایج حاصل از فرضیه چهارم تأثیر واسطه‌ای تعهد سازمانی در رابطه بازاریابی داخلی و رفتار شهروندی سازمانی نیز تایید گردید.
    کلید واژگان
    بازاریابی داخلی
    تعهد سازمانی
    رفتار شهروندی سازمانی
    اثر واسطه‌ای

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2017-11-22
    1396-09-01
    ناشر
    دانشگاه هوایی شهید ستاری- دانشکده مدیریت
    سازمان پدید آورنده
    استاد دانشکده مدیریت دانشگاه خوارزمی،تهران،ایران
    دانشجوی دکتری مدیریت منابع انسانی دانشگاه خوارزمی،تهران،ایران

    شاپا
    91/39176
    URI
    http://www.jhrs.ir/article_61873.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/66487

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب