نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمرادی, مرتضیfa_IR
dc.contributor.authorسوری, شیواfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T19:25:47Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T19:25:47Z
dc.date.available1399-07-08T19:25:47Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T19:25:47Z
dc.date.issued2017-08-23en_US
dc.date.issued1396-06-01fa_IR
dc.date.submitted2015-04-13en_US
dc.date.submitted1394-01-24fa_IR
dc.identifier.citationمرادی, مرتضی, سوری, شیوا. (1396). بررسی نقش میانجی نگرش‌های فردی در تأثیر توانمندسازی سازمانی بر رفتار مشتری‌مدارانه. مطالعات منابع انسانی, 7(2), 25-48.fa_IR
dc.identifier.issn91/39176
dc.identifier.urihttp://www.jhrs.ir/article_61506.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/66476
dc.description.abstractپژوهش حاضر با هدف بررسی اثر توانمندسازی سازمانی بر رفتار مشتری‌مدارانه در سازمان انجام گرفته است. بدین منظور رابطه بین پنج متغیر توانمندسازی سازمانی، توانمندسازی روان‌شناختی، تعهد عاطفی، رضایت شغلی، رفتار مناسب و متواضع کارکنان و رفتار مشتری‌مدارانه مورد بررسی قرار گرفت. پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر ماهیت و روش، توصیفی-پیمایشی از نوع همبستگی است. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه بود که روایی سازه آن از طریق تحلیل عاملی تأییدی و پایایی آن از طریق آلفای کرونباخ مورد تأیید قرار گرفت. جامعه آماری پژوهش کارکنان شرکت مخابرات استان همدان به تعداد 420 نفر است که از این تعداد 201 نفر به عنوان نمونه آماری به صورت طبقه‌ای نسبی انتخاب شدند. تحلیل داده‌ها از طریق نرم‌افزار لیزرل انجام شد. نتایج تحلیل مسیر نشان داد؛ توانمندسازی سازمانی بر توانمندسازی روان‌شناختی، تعهد عاطفی، رضایت شغلی و رفتار مشتری‌مدارانه اثر مثبت و معنی‌دار و بر رفتار مناسب و متواضع کارکنان اثر معنی‌داری نداشت. همچنین اثر توانمندسازی روان‌شناختی، تعهد عاطفی، رضایت شغلی بر رفتار مناسب و متواضع کارکنان معنی‌دار بود. در نهایت رفتار مناسب و متواضع کارکنان پیش‌بینی کننده رفتار مشتری‌مدارانه بود.fa_IR
dc.format.extent774
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه هوایی شهید ستاری- دانشکده مدیریتfa_IR
dc.relation.ispartofمطالعات منابع انسانیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Human Resource Managementen_US
dc.subjectتوانمندسازی سازمانیfa_IR
dc.subjectتوانمندسازی روان‌شناختیfa_IR
dc.subjectرفتار مشتری‌مدارانهfa_IR
dc.subjectتعهد عاطفیfa_IR
dc.titleبررسی نقش میانجی نگرش‌های فردی در تأثیر توانمندسازی سازمانی بر رفتار مشتری‌مدارانهfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار و عضو هیأت علمی گروه مدیریت دانشگاه پیامنورfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد مدیریت دولتی دانشگاه آزاد ملایرfa_IR
dc.citation.volume7
dc.citation.issue2
dc.citation.spage25
dc.citation.epage48


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد