نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorپورشریفی, حمیدfa_IR
dc.contributor.authorبهرامی احسان, هادیfa_IR
dc.contributor.authorطایفه تبریزی, رقیهfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-24T03:23:04Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-14T03:23:04Z
dc.date.available1399-08-24T03:23:04Zfa_IR
dc.date.available2020-11-14T03:23:04Z
dc.date.issued2006-08-01en_US
dc.date.issued1385-05-10fa_IR
dc.identifier.citationپورشریفی, حمید, بهرامی احسان, هادی, طایفه تبریزی, رقیه. (1385). بررسی اثربخشی آموزش کوتاه مدت مهارت های زندگی. روانشناسي معاصر، دوفصلنامه انجمن روانشناسي ايران, 1(1), 40-47.fa_IR
dc.identifier.issn2008-1243
dc.identifier.urihttp://bjcp.ir/article-1-950-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/663894
dc.description.abstractبه منظور بررسی اثر بخشی آموزش کوتاه مدت مهارت های زندگی، دو کلاس از دانش آموزان دختر سال اول دبیرستان بنت الهدی صدر منطقه 18 تهران (63 نفر) به صورت تصادفی انتخاب و به دو گروه آزمایش (n=33) و گواه (n=30) تقسیم شدند. دانش آموزان گروه آزمایش به مدت 6 جلسه تحت تاثیر آموزش مهارت های ارتباطی و بین شخصی قرار گرفتند. دانش آموزان گروه گواه طی این مدت به فعالیت تحصیلی عادی خود ادامه دادند. قبل و بعد از آموزش مهارت ها، از هر دو گروه خواسته شد تا مقیاس سنجش مهارت های اجتماعی ماتسون را تکمیل کنند. به منظور پاسخدهی به سوالات پژوهش، از آزمون آماری تحلیل واریانس آمیخته استفاده گردید. بر اساس نتایج حاصله مشخص گردید که میزان تکانشوری دانش آموزان گروه آزمایش در مقایسه با گروه گواه به طور معنی داری کاهش یافت، اما از نظر سایر عامل ها، تفاوت معنی داری بین دو گروه دیده نشد. اگر چه شواهد پژوهشی خاصی در خصوص تاثیر آموزش کوتاه مدت بر عوامل مهارت های اجتماعی (مقیاس ماتسون) در دسترس نبوده و امکان مقایسه یافته حاضر با سایر پژوهش ها وجود ندارد، با این وجود به نظر می رسد با توجه به ماهیت چهار عامل دیگر، لازم است برای تغییر این عوامل ضمن ایجاد تغییراتی در محتوای آموزش، از جمله استفاده از دیگر مهارت های زندگی، بر مدت زمان آموزش نیز افزوده شود. در عین حال به نظر می رسد با توجه به اهمیت رفتار تکانشی، نتایج حاضر می تواند در ارتقا بهداشت روانی دانش آموزان مورد استفاده قرار گیرد.fa_IR
dc.format.extent259
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانحمن روانشناسی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofروانشناسي معاصر، دوفصلنامه انجمن روانشناسي ايرانfa_IR
dc.relation.ispartofBiannual Journal of Contemporary Psychologyen_US
dc.subjectمهارت های زندگیfa_IR
dc.subjectمهارت های اجتماعیfa_IR
dc.subjectآموزش کوتاه مدتfa_IR
dc.subjectتخصصيfa_IR
dc.titleبررسی اثربخشی آموزش کوتاه مدت مهارت های زندگیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه تبریزfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه تهرانfa_IR
dc.citation.volume1
dc.citation.issue1
dc.citation.spage40
dc.citation.epage47


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد