نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorکبیری, مسعودfa_IR
dc.contributor.authorکیامنش, علیرضاfa_IR
dc.contributor.authorحجازی, الههfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-24T03:23:02Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-14T03:23:02Z
dc.date.available1399-08-24T03:23:02Zfa_IR
dc.date.available2020-11-14T03:23:02Z
dc.date.issued2006-08-01en_US
dc.date.issued1385-05-10fa_IR
dc.identifier.citationکبیری, مسعود, کیامنش, علیرضا, حجازی, الهه. (1385). نقش متغیرهای شخصی در پیشرفت ریاضی با توجه به نظریه شناختی - اجتماعی. روانشناسي معاصر، دوفصلنامه انجمن روانشناسي ايران, 1(1), 11-19.fa_IR
dc.identifier.issn2008-1243
dc.identifier.urihttp://bjcp.ir/article-1-947-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/663891
dc.description.abstractدر این مطالعه اهمیت خودکارآمدی در نظریه شناختی ـ اجتماعی و نقش آن به همراه نگرش ریاضی، اضطراب ریاضی و پیشرفت قبلی ریاضی در پیشرفت ریاضی از طریق تحلیل مسیر مورد بررسی گرفته است. برای این کار 366 دانش آموز کلاس سوم راهنمایی مورد مطالعه قرار گرفتند. نتایج مطالعه نشان داد که عملکرد قبلی در ریاضی بالاترین نقش و پس از آن خودکارآمدی ریاضی بالاترین نقش را در پیشرفت ریاضی دارد. نقش واسطه ای خودکارآمدی ریاضی بین نگرش ریاضی و پیشرفت ریاضی تائید شد. نقش واسطه ای اضطراب ریاضی بین خودکارآمدی ریاضی و پیشرفت ریاضی از یک طرف و همچنین نگرش ریاضی و پیشرفت ریاضی از طرف دیگر تائید شد. نتایج هم چنین نشان داد که سطح پیشرفت قبلی از طریق نگرش ریاضی، خودکارآمدی ریاضی و اضطراب ریاضی بر پیشرفت ریاضی تاثیر دارد. به علاوه، نگرش ریاضی بر اضطراب ریاضی نیز اثر دارد. مقایسه بین انواع اثرات نگرش ریاضی بر پیشرفت ریاضی نشان داد که نگرش ریاضی اثر خود را از طریق غیرمستقیم و از طریق تاثیرگذاری بر متغیرهای میانجی چون خودکارآمدی ریاضی و اضطراب ریاضی بر پیشرفت ریاضی منتقل می کند.fa_IR
dc.format.extent272
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانحمن روانشناسی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofروانشناسي معاصر، دوفصلنامه انجمن روانشناسي ايرانfa_IR
dc.relation.ispartofBiannual Journal of Contemporary Psychologyen_US
dc.subjectپیشرفت ریاضیfa_IR
dc.subjectخودکارآمدی ریاضیfa_IR
dc.subjectنگرش ریاضیfa_IR
dc.subjectاضطراب ریاضیfa_IR
dc.subjectپیشرفت قبلی ریاضیfa_IR
dc.subjectتخصصيfa_IR
dc.titleنقش متغیرهای شخصی در پیشرفت ریاضی با توجه به نظریه شناختی - اجتماعیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentپژوهشگاه آموزش و پرورشfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه خوارزمیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه تهرانfa_IR
dc.citation.volume1
dc.citation.issue1
dc.citation.spage11
dc.citation.epage19


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد