مرور دوره 1, شماره 1 بر اساس تاریخ انتشار

  • نقش متغیرهای شخصی در پیشرفت ریاضی با توجه به نظریه شناختی - اجتماعی 

    کبیری, مسعود؛ کیامنش, علیرضا؛ حجازی, الهه (انحمن روانشناسی ایران, 2006-08-01)
    در این مطالعه اهمیت خودکارآمدی در نظریه شناختی ـ اجتماعی و نقش آن به همراه نگرش ریاضی، اضطراب ریاضی و پیشرفت قبلی ریاضی در پیشرفت ریاضی از طریق تحلیل مسیر مورد بررسی گرفته است. برای این کار 366 دانش آموز کلاس سوم راهنمایی ...

  • بررسی اثربخشی آموزش کوتاه مدت مهارت های زندگی 

    پورشریفی, حمید؛ بهرامی احسان, هادی؛ طایفه تبریزی, رقیه (انحمن روانشناسی ایران, 2006-08-01)
    به منظور بررسی اثر بخشی آموزش کوتاه مدت مهارت های زندگی، دو کلاس از دانش آموزان دختر سال اول دبیرستان بنت الهدی صدر منطقه 18 تهران (63 نفر) به صورت تصادفی انتخاب و به دو گروه آزمایش (n=33) و گواه (n=30) تقسیم شدند. دانش ...

  • بررسی خودشیفتگی ناسالم در نمونه ای از دانشجویان ایرانی و آمریکایی 

    قربانی, نیما؛ واتسون, پاول. جی. (انحمن روانشناسی ایران, 2006-08-01)
    خودشیفتگی یک ساختار شخصیتی است که بر مبنای فرضیه پیوستاری طیفی است از نارسیسیسم ناسالم شروع می شود و به نارسیسیسم سالم و در نهایت ارزشی خود منتهی می شود. یافته های گذشته با پرسشنامه شخصیتی نارسیستیک در نمونه های ایرانی ...

  • نگرانی و رابطه آن با زیرمجموعه ‏های وارسی و شستشوی اختلال وسواسی ـ اجباری 

    علیلو, مجید محمود (انحمن روانشناسی ایران, 2006-08-01)
    هدف این پژوهش بررسی رابطه نگرانی با زیرمجموعه های وارسی و شستشوی اختلال وسواسی ـ اجباری و نقش آن در بازداری فعال شدن شاخص های پردازش هیجانی در بیماران وارسی‏ کننده بود. 60 آزمودنی مبتلا به اختلال وسواسی ـ اجباری (30 شستشو ...

  • بررسی ویژگی های روان سنجی ISALEM-97 و مقایسه سبک های یادگیری شناختی در دانشجویان 

    میناکاری, محمود (انحمن روانشناسی ایران, 2006-08-01)
    هدف پژوهش حاضر تعیین ویژگی های روان سنجیISALEM-97 و مقایسه سبک های یادگیری شناختی در دانشجویان است. نمونه پژوهش شامل 759 نفر بود که برای دو مرحله انتخاب شدند. در مرحله اول برای سنجش ویژگی های روان سنجیISALEM-97 ، 55 نفر ...

  • تبیین رضایت زناشویی و سلامت روانی بر حسب سبک های مقابله 

    بشارت, محمدعلی؛ تاشک, آناهیتا؛ رضازاده, سید محمدرضا (انحمن روانشناسی ایران, 2006-08-01)
    در این پژوهش رابطه سبک های مقابله با رضایت زناشویی و سلامت روانی مورد بررسی قرار گرفت. هدف اصلی پژوهش حاضر، تبیین رضایت زناشویی و سلامت روانی بر حسب سبک های مقابله کارآمد (مساله مدار، هیجان مدار مثبت) و ناکارآمد (هیجان ...