مرور دوره 6, شماره 2 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 7 از 7
-
حمایت اجتماعی و علایم افسردگی: نقش واسطهای خودکارآمدی
(انحمن روانشناسی ایران, 2012-02-01)این پژوهش با هدف مشخص کردن نقش واسطهای خودکارآمدی در رابطه بین منابع حمایت اجتماعی و علایم افسردگی در دانشجویان دانشگاههای شهر تهران انجام شد. نمونه شامل 333 دانشجو (162 زن، 171 مرد) از دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاههای ...
-
رابطه نگرش، اطلاعات کلامی و مهارتهای ذهنی با پیشرفت تحصیلی درس علوم
(انحمن روانشناسی ایران, 2012-02-01)این پژوهش با هدف بررسی روابط ساختاری بین مهارتهای ذهنی، اطلاعات کلامی و نگرش نسبت به علوم با پیشرفت تحصیلی علوم دانشآموزان سوم راهنمایی صورت گرفت. تعداد 700 دانشآموز (350 پسر ، 350 دختر) از بین دانشآموزان سال سوم ...
-
مقایسه گرایش شخصیتی خودتخریبی و خودشناسی انسجامی در بیماران مبتلا به مالتیپل اسکلروز و افراد سالم
(انحمن روانشناسی ایران, 2012-02-01)براساس فرضیه همگونی غایی کل سیستمهای یک ارگانیزم در پی دستیابی به یک هدف مشترک هستند و هنگامیکه مرز میان خود و غیرخود در سطح یک سیستم از میان میرود احتمال تخریب این مرز در سطح سایر سیستمها نیز افزایش مییابد. بر این ...
-
نقش تعدیلکننده منبع کنترل در رابطه بین خشم و افسردگی در بیماران مبتلا به اختلال افسردگی اساسی
(انحمن روانشناسی ایران, 2012-02-01)الگوی باور کلی افراد به مهارپذیری یا مهار ناپذیری نتایج و پیامدهای زندگی، تعیین-کننده منبع کنترل رفتار محسوب میشود. راتر باور کلی افراد به مهار پذیری نتایج و پیامدهای زندگی شخصی را در امتداد پیوستار درونی- بیرونی مطرح ...
-
نقش پنج عامل بزرگ شخصیت در پیوند میان عدالت سازمانی ادراک شده بارفتارهای ضد تولید
(انحمن روانشناسی ایران, 2012-02-01)هدف اصلی این پژوهش بررسی نقش پنج عامل بزرگ شخصیت (نوروز گرایی، برون گرایی، تجربه پذیری، همسازی و وظیفه شناسی) در پیوند میان عدالت سازمانی ادراک شده با رفتارهای ضد تولید در نمونهای از کارکنان صنایع بود. سیصد و شش نفر از ...
-
پیشبینی تابآوری روانشناختی براساس اعتقادات مذهبی در دانشجویان شهری و روستایی
(انحمن روانشناسی ایران, 2012-02-01)پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه تابآوری و اعتقادات مذهبی و امکان پیشبینی تابآوری روانشناختی بر اساس اعتقادات مذهبی در دانشجویان شهری و روستایی انجام شد. نمونهای مشتمل بر 197 دانشجو (150 دختر و 47 پسر) از دانشجویان ...
-
پیشبینی پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دبیرستانی براساس باورهای خود کارآمدی، وضعیت اجتماعی- اقتصادی و رشته تحصیلی
(انحمن روانشناسی ایران, 2012-02-01)نظریههای شناختی-اجتماعی انگیزش و پیشرفت تحصیلی برنقش متقابل متغیرهای شخصی و بافتی در عملکرد تحصیلی تاکید دارند. دراین پژوهش خودکارآمدی و وضعیت اجتماعی-اقتصادی خانواده به عنوان دو متغیر مهم شخصی و بافتی موثر در پیشبینی ...



