• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • علمی پژوهشی مدیریت بحران
    • دوره 4, ویژه نامه هفته پدافند غیر عامل 94
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • علمی پژوهشی مدیریت بحران
    • دوره 4, ویژه نامه هفته پدافند غیر عامل 94
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    برنامه های درسی آموزش پدافند غیر عامل

    (ندگان)پدیدآور
    ناصری جهرمی, رضامرزوقی, رحمت‌الهکرباسیان, مهدیترک زاده, جعفرمحمدی, مهدی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    427.6کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    توسعه آموزش پدافند غیر عامل در جهان روند رو به رشدی یافته و هر کشوری با توجه به نیاز آموزشی و زمینه اجتماعی خود، چارچوب خاصی را اجرا کرده است . هدف این پژوهش، بررسی تطبیقی برنامه‌های درسی آموزش پدافند غیرعامل در کشورهای ایران، آمریکا، انگلستان، روسیه و استرالیا است. این پژوهش جزء پژوهش‌های ترکیبی از نوع اکتشافی متوالی و مدل ابزارسازی است که در دو مرحله کیفی و کمّی اجرا شده است. بخش کیفی با استفاده از روش مطالعه موردی کیفی و بخش کمّی با استفاده از روش‌های تحلیل عامل تائیدی و توصیفی - پیمایشی انجام شده است. ابتدا برنامه‌ی درسی آموزش پدافند غیرعامل مشتمل بر عناصر برنامه‌ی درسی کلاین تدوین و اعتباریابی شد سپس بر اساس اطلاعات در دسترس، مؤلفه‌های برنامه‌ی درسی آموزش پدافند غیرعامل مقایسه شد. نتایج نشان داد که در هدف برنامه‌ی درسی، پیش‌گیری از بحران؛ در محتوا، آشنایی با حوادث و کمک‌های اولیه؛ در منابع آموزشی‌، کتاب و فیلم؛ در فعالیت‌های یادگیری، شیوه‌ی فعال؛ در روش‌های آموزشی، روش استاد- شاگردی؛ در گروه‌بندی یادگیرندگان، توانایی جسمی؛ در شیوه‌ی ارزشیابی، ارزشیابی عملی و در زمان آموزش، زمان از قبل تعیین شده بیشترین فراوانی و در عنصر مکان آموزش، شیوه‌ی درون و برون کلاسی فراوانی یکسانی دارند.
    کلید واژگان
    برنامه‌ی درسی
    آموزش
    پدافند غیرعامل
    پدافند غیر عامل

    شماره نشریه
    94
    تاریخ نشر
    2015-10-23
    1394-08-01
    ناشر
    دانشگاه صنعتی مالک اشتر
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری برنامه‌ریزی درسی، دانشگاه شیراز.
    دانشیار، دانشکده علوم‌تربیتی و روان‌شناسی، دانشگاه شیراز
    دانشیار، دانشکده مهندسی صنایع، دانشگاه صنعتی مالک اشتر.
    دانشیار، دانشکده علوم‌تربیتی و روان‌شناسی، دانشگاه شیراز.
    استادیار، دانشکده علوم‌تربیتی و روان‌شناسی، دانشگاه شیراز.

    شاپا
    P2345-3915
    URI
    http://www.joem.ir/article_14797.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/65125

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب