• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علوم خبری
    • دوره 8, شماره 29
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علوم خبری
    • دوره 8, شماره 29
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    استراتژی تصویرسازی سیما از سبک زندگی خانواده ایرانی (مطالعه موردی: برنامه ترکیبی «به خانه بر می گردیم»)

    (ندگان)پدیدآور
    ابویی اردکانی, محمدمومنی, سارا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    972.3کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف مقاله این است که با رسیدن به یک دسته­بندی کامل از ابعاد سبک زندگی خانواده ایرانی، شکاف میان استراتژی­های سازمان در تصویرسازی سبک زندگی در برنامه­ها (برنامه­های ترکیبی) و عملکرد سازمان در تولید و پخش برنامه را نشان دهد. مقاله با استفاده از روش تحلیل گفتمان برنامه ترکیبی «به خانه بر می­گردیم» را مطالعه کرده و همچنین برای اعتبار بیشتر تحقیق، به مصاحبه با عوامل برنامه پرداخته است. مبنای نظری مقاله بر نظریه تحلیل گفتمان و بازنمایی است و با رویکرد مطالعه اسناد و مشاهده برنامه ترکیبی به هدف تحقیق رسیده است. یافته­های مقاله نشان می­دهد که  در حوزه سبک زندگی، میان استراتژی­های سازمان و تولید و اجرای برنامه ترکیبی شکاف وجود دارد. همچنین، میان نظرات عوامل برنامه ترکیبی نیز، فاصله وجود دارد. مقاله سعی می­کند با طرح سبک زندگی خانواده ایرانی شکاف یافته شده را در حوزه سبک زندگی میان استراتژی­های سازمان و آنچه در عمل انجام می­شود، کمتر کند. این مقاله با راهیابی برای ایده­های بیشتر در حوزه تصویرسازی درست سبک زندگی خانواده ایرانی در تلویزیون، و همچنین، عملیاتی کردن استراتژی های سازمان، به ایجاد تولید صحیح محتوا در رسانه ملی کمک می­کند.
    کلید واژگان
    استراتژی رسانه
    سبک زندگی
    به خانه بر می گردیم
    تحلیل گفتمان
    برنامه ترکیبی

    شماره نشریه
    29
    تاریخ نشر
    2019-05-22
    1398-03-01
    ناشر
    دکتر عباس اسدی
    سازمان پدید آورنده
    دانشیار مدیریت، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، ایران
    مدیریت رسانه، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران

    شاپا
    2382-9788
    URI
    http://www.jourcom.com/article_107208.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/64919

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب