استراتژی تصویرسازی سیما از سبک زندگی خانواده ایرانی (مطالعه موردی: برنامه ترکیبی «به خانه بر می گردیم»)
(ندگان)پدیدآور
ابویی اردکانی, محمدمومنی, سارانوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف مقاله این است که با رسیدن به یک دستهبندی کامل از ابعاد سبک زندگی خانواده ایرانی، شکاف میان استراتژیهای سازمان در تصویرسازی سبک زندگی در برنامهها (برنامههای ترکیبی) و عملکرد سازمان در تولید و پخش برنامه را نشان دهد. مقاله با استفاده از روش تحلیل گفتمان برنامه ترکیبی «به خانه بر میگردیم» را مطالعه کرده و همچنین برای اعتبار بیشتر تحقیق، به مصاحبه با عوامل برنامه پرداخته است. مبنای نظری مقاله بر نظریه تحلیل گفتمان و بازنمایی است و با رویکرد مطالعه اسناد و مشاهده برنامه ترکیبی به هدف تحقیق رسیده است. یافتههای مقاله نشان میدهد که در حوزه سبک زندگی، میان استراتژیهای سازمان و تولید و اجرای برنامه ترکیبی شکاف وجود دارد. همچنین، میان نظرات عوامل برنامه ترکیبی نیز، فاصله وجود دارد. مقاله سعی میکند با طرح سبک زندگی خانواده ایرانی شکاف یافته شده را در حوزه سبک زندگی میان استراتژیهای سازمان و آنچه در عمل انجام میشود، کمتر کند.
این مقاله با راهیابی برای ایدههای بیشتر در حوزه تصویرسازی درست سبک زندگی خانواده ایرانی در تلویزیون، و همچنین، عملیاتی کردن استراتژی های سازمان، به ایجاد تولید صحیح محتوا در رسانه ملی کمک میکند.
کلید واژگان
استراتژی رسانهسبک زندگی
به خانه بر می گردیم
تحلیل گفتمان
برنامه ترکیبی
شماره نشریه
29تاریخ نشر
2019-05-221398-03-01
ناشر
دکتر عباس اسدیسازمان پدید آورنده
دانشیار مدیریت، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، ایرانمدیریت رسانه، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران




