تحلیل عوامل فرهنگ سازمانی در شرکت گلنور بر اساس مدل دنیسون
(ندگان)پدیدآور
دانش, زهراشیرویه زاد, هادیبرجیس, نگیننوع مدرک
Textمقاله پژوهشی - کاربردی
زبان مدرک
فارسیچکیده
فرهنگ سازمانی از ارزشهای اصلی است که در یک سازمان وجود دارد و سبب تمایز سازمانها از هم میشود. فرهنگ سازمانی در ارتقا کیفیت ارائه خدمات نقش زیربنایی ایفا میکند و موجب تقویت انسجام، افزایش بهرهوری و نوآوری در سازمان میشود. پژوهش فعلی با هدف تعیین سطح فرهنگ سازمانی در شرکت گلنور با استفاده از الگوی دنیسون انجام شده است. تحقیق حاضر ازنوع نظری و کاربردی است و دادههای مورداستفاده از نوع کمی است که برای جمعآوری اطلاعات از پرسشنامهی فرهنگ سازمانی دنیسون استفاده گردید. جامعهی آماری پژوهش را مدیران و کارکنان شرکت گلنور استان اصفهان تشکیل میدهد. دادههای پژوهش بهروش تحلیل جمعیت شناختی با آزمون کراسکال والیس و رسم نمودارهای هیستوگرام فراوانی و تحلیل تمرکز و پراکندگی دادهها و همچنین آزمون همبستگی اسپیرمن مورد تحلیلوبررسی قرار گرفت. نتایج نشان میدهد تمامی شاخصها و گویهها با هم ارتباط قوی دارند و عدم توجه به عملکرد ضعیف در هریک از شاخصها، سایر ابعاد فرهنگ سازمانی را نیز متاثر نموده و پیامدهای نامطلوب درون سازمانی و برون سازمانی را در ابعاد مختلف بهدنبال خواهد داشت.
کلید واژگان
فرهنگ سازمانیتجزیه و تحلیل آماری
مدل دنیسون
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2019-11-221398-09-01
ناشر
موسسه آموزش عالی آیندگانAyandegan Institute of Higher Education, Tonekabon, Iran
سازمان پدید آورنده
گروه مهندسی صنایع، دانشگاه صنعتی مالک اشتر، تهران، ایران.گروه مهندسی صنایع، دانشکده فنی مهندسی، واحد نجف آباد، دانشگاه آزاد اسلامی، اصفهان، ایران.
گروه مهندسی صنایع، دانشکده فنی مهندسی، واحد نجف آباد، دانشگاه آزاد اسلامی، اصفهان، ایران.
شاپا
2538-50972676-6159




