• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تعلیم و تربیت استثنایی
    • دوره 5, شماره 32
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تعلیم و تربیت استثنایی
    • دوره 5, شماره 32
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    مقدمه ای بر بهداشت روانی افراد با نیازهای ویژه (2تا 6-1-32 تا 33- 1383)

    (ندگان)پدیدآور
    یوسفی لویه, مجید
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    مروری
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    بهداشت روانی افراد با نیازهای ویژه است که در مورد افراد عادی وجود دارد. آنچه در زمینه ارایه خدمات بهداشت روانی به کودکان با همواره این خطر آنها را تهدید می‌کند که ما در ارایه خدمات‌ بهداشت روانی به آنها دیدگاه مبتنی بر ناتوانی داشته باشیم. مثبت بهداشت یعنی بهزیستی جسمانی،روانی و اجتماعی است. این گرایش ایجاب می‌کند که هر فرد با تغییر شرایط و محیط فیزیکی و تبادل اطلاعات با آنها به‌گونه‌ای که برای مثال‌ اجتماعی)تشکیل شده است که بین این عناصر پیوند و ارتباط انسان با تبادل اطلاعات با محیط نظام وجودی خویش را با شرایط برخورداری از نگرش سیستمی به افراد با نیازهای ویژه در در واقع فرد با نیازهای ویژه نیز فردی است که از نظام حیاتی‌ خویش است در واقع هریک از افراد با ناتوانی هوشی،ناتوانی‌ نوعی ناتوانی شده و همین امر توازن سیستمی آنها را برهم زده است و به دنبال آن در فعالیت‌های روان‌شناختی،انسجام،نظم و تجزیه‌گرایانه به افراد با نیازهای ویژه است. در نظر گرفتن این نکته نیز حائز اهمیت است که افراد با نیازهای‌ بنابراین،در ارایه خدمات بهداشت روانی به کودکان استثنایی‌ اجتماعی در برنامه‌های بهداشت روانی کودکان استثنایی. بهداشت روانی هنگامی که این خدمات در مدرسه ارایه می‌شود، بهداشت روانی باید ماهیت بی‌همتای هر فرد(قطع نظر از نوع ناتوانی)مورد توجه قرار گیرد به‌گونه‌ای که این برنامه‌ برنامه خدمات بهداشت روانی است.
    کلید واژگان
    بهداشت روانی
    اطلاعات
    بهداشت روانی افراد
    ارایه خدمات بهداشت روانی
    افراد با نیازهای ویژه
    خدمات بهداشت روانی
    برنامه خدمات بهداشت روانی
    خدمات بهداشت روانی به کودکان
    ارایه بهداشت روانی به کودکان
    کارکرد
    مشاوره و مددكاري

    شماره نشریه
    32
    تاریخ نشر
    2004-08-01
    1383-05-11
    ناشر
    سازمان آموزش و پرورش استثنایی

    شاپا
    1727-3145
    URI
    http://exceptionaleducation.ir/article-1-1996-fa.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/646895

    Related items

    Showing items related by title, author, creator and subject.

    • بررسی معیارها و اصول بهداشت روان و تأثیرآن در سیک زندگی سالم 

      محسنی, مجتبی؛ ایرانمنش, جلال؛ محمدحسین‌زاده, عبدالرضا (دانشگاه علوم پزشکی مشهد, 2019-01-21)
      مقدمه: هدف این پژوهش بررسی. بررسی معیار ها و اصول بهداشت روان  و تاثیرآن در سیک زندگی سالم می باشد. در واقع، سلامت روان عملکرد موفقیت­آمیز عملکرد ذهنی است، که در نتیجة فعالیت­ها و برقراری ...

    • تأثیر انگ بر مراقبت‌های بهداشت روان 

      صادقی, ماندانا (سیدعلی نقی خرازی, 2003-07-01)
      اگرچه کیفیت خدمات بهداشت روان و تأثیر درمان‌های روان‌پزشکی‏، در ۵۰ سال گذشته پیشرفت روزافزون داشته است، اما هنوز بسیاری از افراد به بهره‌گیری از این خدمات تمایل ندارند که یکی از دلایل آن وجود انگ است.  

    • بررسی سلامت روانی دانشجویان سال اول و آخر دانشگاه علوم پزشکی قزوین (1384) 

      جهانی هاشمی, حسن؛ رحیم زاده میر محله, سمیه؛ قافله باشی, حسین؛ ساریچلو, محمدابراهیم (دانشگاه علوم پزشکی قزوین, 2008-08-01)
      چکیده زمینه: بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت اختلال روانی از علل مهم ناتوانی و از کارافتادگی در جهان است و می تواند موجب کاهش موفقیت و پیشرفت تحصیلی دانشجویان شود و آنها را از رسیدن به جایگاهی که شایسته آن هستند باز ...

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب