• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت استاندارد و کیفیت
    • دوره 4, تابستان
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت استاندارد و کیفیت
    • دوره 4, تابستان
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    راهبردهای تأثیرگذار بر فرایند توسعه ی محصول جدید در صنایع دفاعی کشور

    (ندگان)پدیدآور
    میگون پوری, الههانصاری, محمدعلی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    371.9کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    گسترش رقابت در عرصه‌های ملی، منطقه‌ای و جهانی، کسب مزیت رقابتی را به حیاتی‌ترین عامل بقا و رشد سازمان‌ها تبدیل کرده است. بررسی‌ها نشان می‌دهند یکی از ارکان اصلی موفقیت در کسب مزیت رقابتی برای سازمان‌ها در آینده، توسعه‌ی مداوم محصولات جدید و بهبودیافته است. بر این اساس موفقیت در توسعه‌ی محصول جدید به‌عنوان یک اهرم قوی برای دستـیابی به اهداف راهبردی شـرکت‌ها و صنایع تولیدی است. ازآنجایی‌که رفع نیـازهای فناورانه و یا ارائه‌ی محصولات خاص برای ارتقای قدرت و حفظ برتری هر کشور از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و صنایع دفاعی نیز یکی از ارکان اصلی حفظ قدرت و برتری کشور به‌ شمار می‌آید، در این پژوهش تلاش شده است تا راهبردهای تأثیرگذار بر توسعه‌ی محصولات جدید دفاعی موردبررسی قرار گیرند. بدین منظور پس از بررسی ادبیات تحقیق و استخراج چارچوب مفهومی فرایند توسعه‌ی محصول جدید، با انجام مصاحبه با 10 نفر از خبرگان آشنا به مفاهیم توسعه‌ی محصول جدید و نوآوری فناورانه در صنایع دفاعی و تحلیل و جمع‌بندی نظرات آن‌ها از طریق جدول کدگذاری، تعداد 26 عامل فرعی در قالب شش عامل اصلی به‌عنوان راهبردهای اصلی تأثیرگذار بر فرایند توسعه‌ی محصول جدید در صنایع دفاعی کشور شناخته شد و در انتها نیز الگوی پیشنهادی راهبردهای اثرگذار بر فرایند توسعه‌ی محصول جدید در صنایع دفاعی براساس نتایج تحقیق ارائه‌شده است.
    کلید واژگان
    توسعه ی محصول
    فرایند توسعه ی محصول جدید
    راهبرد
    نوآوری
    صنایع دفاعی

    تاریخ نشر
    2014-08-23
    1393-06-01
    ناشر
    انجمن تعالی کسب و کار

    شاپا
    2345-3311
    URI
    http://www.jstandardization.ir/article_79951.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/63104

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب