• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت استاندارد و کیفیت
    • دوره 5, زمستان
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت استاندارد و کیفیت
    • دوره 5, زمستان
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    استانداردسازی، اثربخشی آموزشی و مقایسه تطبیقی الگوهای ارزشیابی با ارائه ی الگوی جامع ارزشیابی

    (ندگان)پدیدآور
    ابراهیمی, مسیححسامی, سیدکریم
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    281.2کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    علمی ترویجی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    توجه به روند سریع رشد علم و فناوری و تخصصی شدن فرآیند آموزش از طرفی و همچنین اثربخشی و بهره‌وری آموزشی از طرف دیگر، سازمان‌ها و نهادهای استانداردسازی را بر آن ساخت تا به این فرآیند نگاه ویژه‌ای داشته باشند و یکی از مسائل اصلی آن‌ها، سنجش میزان اثربخشی آموزش‌هاست؛ چرا که با درنظر گرفتن منابع هزینه شده برای دوره‌های آموزشی،‌ خواهان دسترسی به نتایج و خروجی این هزینه می‌باشند، تا آن را به سرمایه‌گذاری بدل کنند. ارزشیابی به عنوان وسیله‌ای معتبر برای قضاوت درباره کیفیت، اجرا، ارزش‌ و یا اثربخشی برنامه‌ریزی‌ها، مورد استفاده قرار می‌گیرند و موجبات انتخاب یا تصمیم‌گیری‌های منطقی، برای اصلاح و تغییر را در اختیار مجریان قرار می‌دهد. در این مقاله ضمن مـعرفی الگـوهای مختلف ارزشیابی آموزشی و مقایسه تطبیقی آنها با یکدیگر به ارایۀ الگوی جامع  در جهت استفاده سازمان‌ها و نهادهای استانداردسازی پرداخته است. نتایج مقایسه تطبیقی نشان‌دهندۀ آن است که ترکیب الگوی فیلیپس که توسعه یافته الگوی کرک پاتریک می باشد با الگوی استاندارد ایزو 10015 را می‌توان به عنوان الگوی جامع ارزشیابی پیشنهاد داد.
    کلید واژگان
    استانداردسازی
    ‌ الگوهای ارزشیابی آموزشی
    اثربخشی
    استاندارد ایزو10015

    تاریخ نشر
    2016-02-20
    1394-12-01
    ناشر
    انجمن تعالی کسب و کار
    سازمان پدید آورنده
    عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی مالک اشتر
    کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی

    شاپا
    2345-3311
    URI
    http://www.jstandardization.ir/article_58064.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/63069

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب