مرور دوره 1, شماره 1 بر اساس تاریخ انتشار

در حال نمایش موارد 1 - 20 از 26

  • روزنامه‌نگاری عملی؛ از خبرنویسی تا وبلاگ‌نویسی نقدی بر کتاب «روزنامه ‏نگاری عملی پژوهش در مدیریت رسانه» 

    خجیر, یوسف (خانه کتاب, 2015-02-01)
    روزنامه نگاری عملی؛ پژوهشی در مدیریت رسانه اثری با رویکرد نظری ـ عملی در حوزۀ روزنامه ‏نگاری است. در این کتاب، ضمن بیان کلیاتی پیرامون روزنامه نگاری و تشریح سیر تحول روزنامه و روزنامه نگاری و قوانین مطبوعاتی، سبک های مورد ...

  • تازه های بازار 

    توکل, مریم (خانه کتاب, 2015-02-01)

  • تازه های بازار 

    توکل, مریم (خانه کتاب, 2015-02-01)

  • نواندیشی در حوزه رفتار اطلاعاتی: رهنمودهایی نظری و کاربردی 

    کشاورز, حمید (خانه کتاب, 2015-02-01)
    رفتار اطلاعاتی را می‌توان نوعی تلاش شناختی، ارتباط اجتماعی و فرهنگی، راهبردی در مواجهه با عدم اطمینان و حتی به عنوان شرطی بنیانی از انسانیت در نظر گرفت. توجه به چنین رفتاری، در دنیای کنونی که انباشته از ابزارها و فناوری‌های ...

  • روش‏ شناسی آینده‏ نگاری 

    حیدری, امیرهوشنگ (خانه کتاب, 2015-02-01)
    آینده پژوهی را می‏توان علم و هنر ساخت آینده دانست که با ماهیتی فرارشته ای، نیازمند ترویج در جامعه است، این مهم بدون نشر آثار بدیع و ارزنده میسر نخواهد بود. نشر و اشاعه دانش آینده پژوهی با توجه به ایجاد رشته‏ های دانشگاهی ...

  • نظام حقوقی حاکم بر مدیریت جمعی مالکیت فکری 

    صادقی, محسن (خانه کتاب, 2015-02-01)
    کتاب «نظام حقوقی حاکم بر مدیریت جمعی مالکیت فکری»، به بررسی ابعاد حقوقی سازمان‏ های مدیریت جمعی (CMO) حقوق اموال فکری می ‏پردازد. کتاب حاضر، به نقش سازمان‏ هایی می ‏پردازد که نقش اداره حقوق متعدد بار شده بر یک اثر فکری ...

  • چگونه تیتر بنویسیم؟ 

    خجیر, یوسف (خانه کتاب, 2015-02-01)
    کتاب «چگونه تیتر بنویسیم؟» با هدف آشنایی علاقمندان با تیترنویسی و شناخت اهمیت زبان و ادبیات فارسی در حوزه تیترنویسی و رابطه بین این دو تألیف شده است. در بخش اول کتاب، به جایگاه جمله در زبان فارسی و نحوه ترکیب واژه‏ ها ...

  • تازه های بازار 

    توکل, مریم (خانه کتاب, 2015-02-01)

  • نشر کتاب دیروز، امروز، فردا 

    خلعت بری, فریده (خانه کتاب, 2015-02-01)

  • کتاب‏‏شناسی منطق و تاریخ منطق 

    همایی, بهروز (خانه کتاب, 2015-02-01)
    کتابشناسی ‏ها، یکی از منابع مهم مرجع و حاوی اطلاعات کتاب‏ ها، مقالات، پایان‏ نامه‏ ها و دیگر منابع اطلاعاتی است. با توجه به حجم روزافزون انتشار منابع اطلاعاتی، انجام پژوهش بدون کتابشناسی‏ ها (چاپی و الکترونیکی) عملاً امکان‏ ...

  • روش تحقیق (مجموعه مفاهیم، روش‌ها و ابزارهای مورد نیاز) 

    حریری, نجلا (خانه کتاب, 2015-02-01)
    کتاب روش تحقیق (مجموعه مفاهیم، روش‏ ها و ابزارهای مورد نیاز) در دو بخش اصلی شامل کلیات و فرایند، و مباحث تکمیلی تحقیق تنظیم شده و هر یک از بخش های کتاب دارای هفت فصل است. ساختار کتاب نسبتاً مناسب است و ترتیب و توالی فصل‏ ...

  • کاربرد شاخص‌های عملکرد کتابخانه بر اساس استاندارد ایزو 11620 

    مسعودی, فرامرز (خانه کتاب, 2015-02-01)
    این کتاب نخستین عنوان از مجموعه کتاب‌های "استانداردها و رهنمودها" است که تدوین و انتشار آن‌ها در اداره کل پژوهش و نوآوری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور طرح‌ریزی شده و به اجرا درآمده است و ترجمه‌ای است از استاندارد ایزو 11620. ...

  • فهرستگان مجازی 

    ارسطوپور, شعله (خانه کتاب, 2015-02-01)
    فهرستگان مجازی ماهیتی متفاوت از فهرستگان دارد و امکان برقراری ارتباط میان فهرست‏ های پیوسته مجزا را با استفاده از استاندارد زد 50/39 فراهم می‏کند. فهرستگان معمولا دارای پایگاه داده مستقلی است که داده‏ های کتابشناختی کتابخانه‏ ...

  • کتاب گویا، ابزاری برای مطالعه به شیوه نوین 

    چهرقانی, مریم؛ فهیم نیا, فاطمه (خانه کتاب, 2015-02-01)
    کتاب‌ گویا در میان علاقه‌مندان به مطالعه، جایگاه ویژه و شناخته‌شده‌ای دارد و ناشران بزرگ جهان، بخش قابل‌توجهی از محصولات خود را به صورت شنیداری تولیدمی‏کنند. امروزه کاربران این رسانه تنها افراد دارای مشکلات خوانشی (نابینا ...

  • تأملی بر سهم مؤلف در نگارش کتاب‌‌های تألیفی: موردپژوهی کتاب «مدیریت ارتباطات برای کتابداران و متخصصان اطلاع‌‌رسانی» 

    چشمه سهرابی, مظفر (خانه کتاب, 2015-02-01)
    تعیین میزان نقش و سهم نویسنده در نگارش، از مباحث کلیدی در نگارش یک اثر است. این نوشته بر آن است تا از زوایای مختلف به تحلیل محتوای کتاب تألیفی «مدیریت ارتباطات برای کتابداران و متخصصان اطلاع‌‌رسانی» بپردازد و با استفاده ...

  • شبکه‌های اجتماعی در محیط وب 2 

    قاضی‌زاده, حمید (خانه کتاب, 2015-02-01)
    شبکه ‏های اجتماعی مجازی محیط مناسبی را برای مشارکت افراد در جامعه مجازی، برقراری روابط نمادین و کشف مجدد خود و بازتعریف هویت ‏های دینی، اجتماعی، سیاسی و... از طریق تعاملات مجازی و نمادین فراهم می‏کنند. امروزه این شبکه‏ ها، ...

  • تحلیل وب .,2: هنر توانمند‏سازی برخط مشتری و علم مشتری مداری 

    سهیلی, فرامرز (خانه کتاب, 2015-02-01)
    مقاله حاضر با هدف بررسی و نقد کتاب وب سنجی 2.0 نگارش یافته است. تحلیل وب2.0 زیر مجموعه ای از مطالعات وب‏سنجی است، و عبارت است از سنجش، جمع‏ آوری، تحلیل و گزارش داده های و بی به منظور درک و بهینه ‏سازی استفاده از وب. در ...

  • جایگاه کتابخانه‌ها در جهان نوین 

    درودی, فریبرز (خانه کتاب, 2015-02-01)
    کتابخانه‌ها در جهان جدید دستخوش دگرگونی‌های زیادی شده‌اند. انقلابی مهم در عرصه اطلاعات و خدمات اطلاع‌رسانی شکل گرفته که منجر به تحول مفهوم اطلاعات و اطلاع‌رسانی شده است. در این میان چالش‌های اطلاع‌رسانی نیز همراه با توسعه ...

  • تازه های بازار 

    توکل, مریم (خانه کتاب, 2015-02-01)