دوره 11, شماره 2
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
مقایسهی مدل ذهنی طرحوارهای تیزدل و مدل شبکۀ تداعی باور در تبیین تفکر افسردگیزا
(سیدعلی نقی خرازی, 2009-07-01)هدف: هدف پژوهش حاضر، مقایسۀ مدل ذهنی طرحوارهای تیزدل و مدل شبکۀ تداعی باور در تبیین تفکر افسردگیزاست. روش: در این مطالعه، ۶۰ نفر از دانشجویان، بر اساس ملاکهای پژوهش انتخاب وبه طور تصادفی به سه گروه تقسیم شدند. با استفاده ...
-
بررسی شاخصهای روانسنجی پرسشنامه باورهای اختلال خوردن
(سیدعلی نقی خرازی, 2009-07-01)هدف: پژوهش حاضر به منظور ارزیابی ویژگیهای روانسنجی و هنجاریابی پرسشنامۀ باورهای اختلال خوردن کوپر و همکارانش (۱۹۹۷) انجام شد. روش: نمونه آماری این پژوهش دانشآموزان سال دوم دبیرستان ۱۸ کلاس (۴۰۳ نفر) بودند که از میان ...
-
ردهبندی سنی بازیهای رایانهای از دیدگاه روانشناختی: مطالعهای به روش دلفی
(سیدعلی نقی خرازی, 2009-07-01)هدف: در میان صنایع مرتبط با وسایل سرگرمکننده، صنعت بازیهای رایانهای پرشتابترین روند رشد را داشته است. کودکان و نوجوانان زمان بسیاری را صرف این بازیها میکنند و از آنها تأثیر میپذیرند. در ایران تاکنون نظامی برای ...
-
بررسی نقش خودکارآمدی حافظه بر عملکرد حافظه رویدادی و معنایی
(سیدعلی نقی خرازی, 2009-07-01)هدف: در پژوهش حاضر، نقش خودکارآمدی حافظه در عملکرد حافظه رویدادی و معنایی دانشجویان دختر و پسر بررسی شده است. روش: بدین منظور، از بین شش گروه روانشناسی، تکنولوژی آموزشی، برنامهریزی درسی و آموزشی، راهنمایی و مشاوره، ...
-
اثربخشی تکنیکهای ذهنآگاهی انفصالی در درمان یک مورد اختلال وسواسی - اجباری
(سیدعلی نقی خرازی, 2009-07-01)هدف: هدف پژوهش حاضر، معرفی و بررسی اثربخشی تکنیکهای ذهنآگاهی انفصالی در کاهش علایم وسواسی یک مورد خاص اختلال وسواسی - اجباری است. روش: در یک بررسی تکآزمودنی از نوع طرح A-B، اثر تکنیکهای ذهنآگاهی انفصالی بر یک مورد ...



