دوره 14, شماره 2
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
تأثیر آموزش شکل دهی توجه بر تقویت توجه رانندگان حادثه دیده
(سیدعلی نقی خرازی, 2012-07-01)هدف: پژوهش حاضر با هدف مطالعه اثر بخشی یک برنامۀ تمرین دیداری و شنیداری بر تغییر توانایی توجه متمرکز و پراکنده و زمان واکنش به آنها بر روی گروهی از رانندگان حادثهدیده انجام شد. روش:در این مطالعۀ شبهآزمایشی، ۶۴ راننده با ...
-
اثربخشی آموزش کارکرد های اجرایی بر عملکرد تحصیلی کودکان با ناتوانی یادگیری املا
(سیدعلی نقی خرازی, 2012-07-01)هدف: هدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی آموزش کارکردهای اجرایی (حافظه فعال و بازداری پاسخ) بر عملکرد تحصیلی کودکان با ناتوانی یادگیری املا بود. روش: جامعه آماری پژوهش، دانش آموزان دختر پایه سوم ابتدایی مبتلا به ناتوانی یادگیری ...
-
بررسی رابطه سبک دلبستگی و سلامت روان با واسطهگری خلاقیت هیجانی
(سیدعلی نقی خرازی, 2012-07-01)هدف: هدف از انجام پژوهش حاضر بررسی نقش واسطه ای خلاقیت هیجانی در رابطه بین سبکهای دلبستگی و سلامت روان بود. روش: مشارکت کنندگان در این پژوهش، مشتمل بر ۳۲۴ دانشجوی کارشناسی (۱۵۵ دختر و ۱۶۹ پسر) از دانشگاه شیراز بود که به ...
-
طبقه بندی هیجانات به کمک تحلیل طیف مرتبۀ بالای سیگنال مغزی
(سیدعلی نقی خرازی, 2012-07-01)هدف: هیجانات نقش مهمی در زندگی انسان ایفا م یکنند. دینامیک سیستم اعصاب مرکزی، متناسب با حالات روانی انسان از جمله هیجانات دستخوش تغییرات می شوند؛ بنابراین با تحلیل سیگنال های مغزی می توان وضعیت سیستم اعصاب را آشکار کرد. روش: ...
-
بررسی تاثیر برنامه توانبخشی شنوایی بر رشد مهارت های گفتاری و شناختی در کودکان استفاده کننده از کاشت حلزون
(سیدعلی نقی خرازی, 2012-07-01)هدف: کاشت حلزون و برنامه توانبخشی شنوایی به پیشرفت مهارت های گفتاری و شناختی کودکان منجر می شود. مطالعه حاضر با هدف تعیین تاثیر برنامه توانبخشی شنوایی بر رشد مهارت های گفتاری و شناختی در کودکان استفاده کننده از کاشت حلزون ...
-
توانایی بازشناسی حالت های هیجانی چهره در افراد مبتلا به اختلال وسواسی - جبری و همتایان بهنجار
(سیدعلی نقی خرازی, 2012-07-01)هدف: ابراز هیجان از طریق حالات چهره به عنوان یکی از روش های مؤثر ارتباط و تعامل غیر کلامی از زمان چارلز داروین به شش هیجان پایه تقسیم شده است، با این اعتقاد که در اکثر جوامع و فرهنگ ها مشابه اند؛ این شش هیجان عبارتند از ...
-
پیوند میان علوم اعصاب و تربیت: چالشها و امیدها
(سیدعلی نقی خرازی, 2012-07-01)هدف: از آنجا که تمایل به ایجاد ارتباط بین علوم اعصاب و تربیت در میان دانشمندان و مربیان افزایش یافته است، این مقاله درنظر دارد تا دشواری ها و امیدهای پیوند میان این دو حوزه را بررسی نماید. روش: شیوه پژوهش حاضر نقد فلسفی ...



