دوره 18, شماره 4
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
اثربخشی آموزش والدین با رویکرد آدلری بر کارکردهای اجرایی کودکان با اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی
(سیدعلی نقی خرازی, 2017-01-01)هدف: هدف پژوهش حاضر تأثیر آموزش والدین با رویکرد آدلری را بر بهبود کارکردهای اجرایی کودکان با اختلال نارســایی توجه/ بیش فعالی بررسی میکند. روش: پژوهش به روش آزمایشی با طرح پیش آزمون- پس آزمون و پیگیری با گروه کنترل بود. ...
-
نقص بازشناسی هیجان چهره در کودکان دارای اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی با و بدون اختلال سلوک در مقایسه با کودکان عادی
(سیدعلی نقی خرازی, 2017-01-01)هدف: کودکان دارای نشانه های اختلال نارسایی توجه/ بیشفعالی و اختلال سلوک به احتمال زیاد به دلیل نقص در پردازش هیجان چهره در مهارت های بینفردی و اجتماعی دچار مشکل میشوند. هدف از پژوهش حاضر مقایســه نقایص بازشناسی هیجان چهره ...
-
اثر تمرینات شناختی بر انجماد راه رفتن بیماران مبتلا به پارکینسون
(سیدعلی نقی خرازی, 2017-01-01)هدف: انجماد راه رفتن یکی از ویژگی های معمول و ناتوان کننده در بیماری پارکینسون میباشد. این پدیده با کارکردهای شناختی در ارتباط است. لذا هدف از مطالعه ی حاضر بررسی اثر ۸ هفته تمرینات شناختی بر انجماد راه رفتن بیماران مبتال ...
-
روابط علی نگرانی و حمله های نگرانی در بیمارن مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه
(سیدعلی نقی خرازی, 2017-01-01)هدف: پژوهش حاضر بررسی نقش نگرانی در تعامل با متغیرهای SSPA، افکار فاجعهساز باCAS، یادآوری ضربهی روانی و تحریکپذیری در تداوم PTSD بود. روش: این پژوهش روی نمونهای شامل ۱۲۱ مرد و ۶۹ زن با نمونهگیری در دسترس انجام گرفت. ...
-
مقایسه انعطاف پذیری شناختی، نظریه ذهن و حافظه کاری در دانشجویان دارای نشانه های وسواسی- جبری و گروه بهنجار
(سیدعلی نقی خرازی, 2017-01-01)مقدمه: مقایسه مؤلفه های شناختی و هیجانی افراد مبتال به اختالالت اضطرابی رویکرد جدیدی است که نتایج آن می تواند در روشهای درمانی مورد استفاده قرار بگیرد. پژوهش حاضر با هدف مقایسه انعطاف پذیری شــناختی، نظریه ذهن و حافظه کاری ...
-
اثربخشی آموزش مدیریت حافظه هیجانی بر راهبردهای تنظیم شناختی هیجان
(سیدعلی نقی خرازی, 2017-01-01)مقدمه: بازیابی ارادی یا غیرارادی خاطرات ذخیره شده در حافظه هیجانی بر اعمال افراد تأثیر میگذارد. تنظیم و مدیریت هیجان ها و حافظه هیجانی نقشی اساسی در سالمت روانی دارد. پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی آموزش مدیریت حافظه ...
-
مقایسه ی توجه ماندگار و مهار پاسخ در بزرگسالان مبتلا به اختلال نقص توجه/ بیش فعالی و افراد بهنجار حین تغییر بار شناختی آزمون عملکرد پیوسته
(سیدعلی نقی خرازی, 2017-01-01)هدف: هدف پژوهش حاضر ، مقایسه ی کنترل مهاری و نگهداشت توجه به عنوان دو مؤلفه ی مهم کارکردهای اجرایی در عملکرد بزرگســالان مبتال به اختلال نقص توجه/ بیش فعالی و افراد بهنجار است. روش: طرح پژوهش حاضر از نوع علی- مقایسه ای و ...



