دوره 15, شماره 1
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
مقایسۀ نظریۀ ذهن در مبتلایان به اختلال وسواسی- اجباری و افراد بهنجار
(سیدعلی نقی خرازی, 2013-04-01)هدف: نظریه ذهن توانایی استنباط حالت های ذهنی و هیجانات دیگران است و در بسیاری از اختلالات روانپزشکی دارای نقص می باشد. پژوهش حاضر با هدف بررسی مقایسه ای نظریه ذهن در افراد مبتلا به اختلال وسواسی- اجباری با افراد بهنجار ...
-
بررسی نتایج آزمون های فیزیولوژیک و الکتروفیزیولوژیک شنوایی در افراد مبتلا به میگرن
(سیدعلی نقی خرازی, 2013-04-01)هدف: در نورولوژی، میگرن معمولی سردرد یک طرفه و ضربان داری تعریف شده که با مشکلات شنوایی و تعادل همراه است. میگرن یکی از علل شایع و شناخته شدۀ کری ناگهانی نیز هست. هدف این مطالعه، بررسی نتایج آزمون های فیزیولوژکی و ...
-
بررسی تأثیر تدریس بر میزان درک دانش آموزان دختر سال سوم ریاضی از مفهوم حد و رشد توانایی فضایی آنها با تأکید برفعالیت های مبتنی بر تجسم
(سیدعلی نقی خرازی, 2013-04-01)هدف: بخش مهمی از درک و تفکر دانش آموزان از ریاضیات از طریق تجسم شکل می گیرد. مفهوم "حد" در ریاضی از جایگاهی خاص برخوردار است. پژوهش ها نشان می دهند که دانش آموزان در درک این مفهوم با مشکلات و چالش های فراوانی روبرو هستند. ...
-
مقایسۀ اعتماد به حافظه و شناخت در بیماران مبتلا به اختلال وسواس-اجباری (از نوع وارسی)، اختلال اضطراب منتشر وگروه بهنجار
(سیدعلی نقی خرازی, 2013-04-01)هدف: هدف این پژوهش، مقایسۀ اعتماد به حافظه و شناخت در بیماران مبتلا به اختلال وسواس-اجباری )نوع وارسی)، بیماران مبتلا به اضطراب منتشر و و گروه بهنجار بود. روش: سه گروه شامل ۲۵ بیمار مبتلا به وسواس وارسی، ۲۳ بیمار مبتلا به ...
-
تبیین رفتار پرخاشگرانه دانش آموزان پسر به فرد غریبه و آشنا از طریق تعامل شناخت و شخصیت
(سیدعلی نقی خرازی, 2013-04-01)هدف: این پژوهش با هدف بررسی نقش تعدیل کننده اسناد شناختی در رابطه ی میان پنج عامل بزرگ شخصیت با واکنش پرخاشگرانه دانش آموزان پسر به مرحله اجرا در آمد. روش: جامعه آماری پژوهش را دانش آموزان پسر یک دبیرستان تشکیل دادند که ...



