دوره 9, شماره 3
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
انطباق و هنجاریابی آزمون مهارت های تفکر انتقادی کالیفرنیا
(سیدعلی نقی خرازی, 2007-10-01)هدف: انطباق و هنجاریابی آزمون مهارت های تفکر انتقادی کالیفرنیا برای دانشجویان رشته های مختلف دانشگاه های شهر تهران (آزاد و دولتی). روش: پس از ترجمه و اجرای اولیه آزمون روی تعدادی از دانشجویان، فرم اصلاح شده به وسیله ۱۰۰۰ ...
-
مقایسه نوع لکنت در کلمات عملکردی و معنایی بین کودکان و بزرگسالان فارسی زبان
(سیدعلی نقی خرازی, 2007-10-01)هدف: پژوهش حاضر با هدف مقایسه نوع یا الگوی لکنت در کلمات عملکردی و معنایی بین کودکان و بزرگسالان فارسی زبان مبتلا به لکنت انجام شد. روش: ۵۰ فرد مبتلا به لکنت مراجعه کننده به مراکز درمانی و آموزش خصوصی و دولتی کرج در قالب ...
-
پردازش اطلاعات و توجه انتخابی در دختران نوجوان دارای علایم اختلالات خوردن
(سیدعلی نقی خرازی, 2007-10-01)هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی توجه انتخابی نسبت به محرک های مربوط به غذا و شکل بدن در افراد دارای علایم اختلالات خوردن که برای درمان مراجعه نکرده بودند انجام شد. روش: در یک بررسی مقطعی، ۵۳ دختر دارای علایم اختلالات خوردن ...
-
حافظه بینایی کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی - کم توجهی در مقایسه با افراد طبیعی
(سیدعلی نقی خرازی, 2007-10-01)هدف: مطالعات انجام شده در مورد اختلال بیش فعالی - کم توجهی حاکی از وجود اختلال در عملکرد اجرایی از جمله حافظه کاری است. از طرف دیگر در این بیماران شواهدی دال بر اختلال در حافظه بینایی به دست آمده است. هدف این مطالعه بررسی ...
-
دخالت سیستم کولینرژیک هیپوکامپ پشتی در حافظه وابسته به وضعیت اتانول در مدل یادگیری اجتنابی غیرفعال
(سیدعلی نقی خرازی, 2007-10-01)هدف: در این تحقیق اثرات تزریق دوطرفه عوامل کولینرژیک به نواحی CA۱ هیپوکامپ پشتی بر حافظه وابسته به وضعیت اتانول در موش های کوچک آزمایشگاهی بررسی شد.. روش: موش های کوچک آزمایشگاهی نر نژاد NMRT با میانگین وزنی ۳۰-۲۰ گرم به ...



