دوره 17, شماره 3
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
بررسی خصوصیات روانسنجی پرسشنامهی نظریهی ذهن کودکان
(سیدعلی نقی خرازی, 2015-10-01)هدف: نظریه ی ذهن یکی از موضوعات چالش برانگیز در روان شناسی رشد به شمار میرود. هدف این پژوهش، بررسی پایایی و روایی پرسش نامه ی نظریه ی ذهن در کودکان سه تا نُه ساله است. روش: پژوهش حاضر از نوع زمینه یابی است. بدین منظور ۴۹۰ ...
-
اثربخشی آموزش مبتنی بر فراشناخت، بر تنظیم هیجانی و هیجان تحصیلی ریاضی دانش آموزان دوره متوسطه دوم
(سیدعلی نقی خرازی, 2015-10-01)هدف: هدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی آموزش مبتنی بر فراشناخت، بر تنظیم هیجانی و هیجان تحصیلی ریاضی در دانش آموزان دوره متوسطه شهر تهران بود. روش: جامعه آماری پژوهش شامل کلیه ی دانش آموزان مقطع دبیرستان شهر تهران در سال تحصیلی ...
-
تصمیم گیری پرخطر افراد اضطرابی برای خود و دیگری: مطالعهای مبتنی بر پتانسیل فراخوانده
(سیدعلی نقی خرازی, 2015-10-01)هدف: مطالعات قبلی نشان داده اند که افراد اضطرابی در واکنش به بازخورد منفی، دامنه ی کوتاه تری از موج منفی مربوط به خطا (FRN) را در پتانسیل فراخوانده تولید میکنند. هدف این مطالعه، بررسی دامنه ی FRN افراد اضطرابی در موقعیت ...
-
بازنمایی ذهنی اعداد در افراد ایرانی
(سیدعلی نقی خرازی, 2015-10-01)هدف: بررسی بازنمایی ذهنی اعداد حاکی از ارتباط میان کمیت و فضاست ؛ به طوری که در افراد اروپایی اعداد بزرگ با سمت راست و اعداد کوچک با سمت چپ ارتباط دارند. با توجه به اهمیت درک ماهیت پردازش اعداد در پرورش یا توان بخشی مشکلات ...
-
بررسی کارکرد برنامهریزی و حل مسئله در دو گروه بیماران مبتلا به اختلال وسواس فکری- عملی و اختلال شخصیت وسواسی
(سیدعلی نقی خرازی, 2015-10-01)هدف: بر اساس نتایج برخی ارزیابیهای عصب شناختی، افراد مبتلا به اختلال شخصیت وسواسی، همچون اختلال وسواس فکری عملی، نقایصی در کارکردهای عصب شناختی نشان می دهند. یکی از این حوزه ها توانایی برنامه ریزی است. هدف پژوهش حاضر بررسی ...



