دوره 12, شماره 1
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
بررسی تأثیر جنسیت بر نتایج نسخۀ فارسی آزمون دایکوتیک حافظۀ شنوایی- کلامی
(سیدعلی نقی خرازی, 2010-04-01)هدف: آزمون دایکوتیک حافظۀ شنوایی- کلامی، یکی از آزمونهای موجود برای ارزیابی عملکرد حافظۀ شنوایی- کلامی است. هدف پژوهش حاضر، بررسی تاثیر جنسیت بر نتایج نسخۀ فارسی این آزمون است. روش: در مطالعۀ مقطعی حاضر که به روش توصیفی- ...
-
مقایسۀ طرحوارههای ناسازگار اولیه و ریشههای والدینی آنها در مبتلایان به اختلال شخصیت وسواسی- اجباری، اختلال وسواسی- اجباری و گروه غیربالینی
(سیدعلی نقی خرازی, 2010-04-01)هدف: مقایسۀ طرحوارههای ناسازگار اولیه و ریشههای والدینی این طرحوارهها در مبتلایان به اختلال شخصیت وسواسی- اجباری، اختلال وسواسی- اجباری و جمعیت غیربالینی. روش: پژوهش حاضر از نوع پسرویدادی (علّی- مقایسهای) و مقطعی ...
-
بررسی اثر کوتاهمدت آموزش کارکردهای اجرایی، بر کاهش نشانههای کمبود توجه و بیشفعالی در دانشآموزان پسر دورۀ ابتدایی شهر اصفهان
(سیدعلی نقی خرازی, 2010-04-01)هدف: بررسی اثر کوتاه مدت آموزش کارکردهای اجرایی بر کاهش نشانه های کمبود توجه و بیشفعالی است. روش: جامعۀ آماری پژوهش، دانش آموزان دورۀ ابتدایی شهر اصفهان بودند که در سال تحصیلی ۸۸- ۸۷ تحصیل میکردند. برای انجام پژوهش، ...
-
تأثیرات 2-212،55 WIN هیپوکامپ پشتی بر یادگیری وابسته به وضعیت اسکوپولامین
(سیدعلی نقی خرازی, 2010-04-01)هدف: بررسی اثر ۲-۲۱۲،۵۵WIN، آگونیست گیرنده های کانابینوئیدی، بر یادگیری وابسته به وضعیت القاشده با اسکوپولامین. روش: در این مطالعه، از روش اجتنابی مهاری (غیرفعال) با مدل Step-down که یک روش پذیرفتهشده در بررسی حافظۀ ...
-
تحلیل نظام تصمیمگیری معتادان، پیش و پس از درمان نگهدارنده با متادون (در آزمون خطرپذیری بادکنکی، با استفاده از مدلسازی شناختی)
(سیدعلی نقی خرازی, 2010-04-01)هدف: هدف این مطالعه، بررسی خطرپذیری معتادان به مواد افیونی و تحلیل تأثیر درمان نگهدارنده با متادون بر بهبود زیرساختهای شناختی اختلالات احتمالی، با بهرهگیری از روشهای مدلسازی محاسباتی است. روش: در این پژوهش، نظام ...
-
بررسی روایی و پایایی نسخهی فارسی پرسشنامه پادوآ (اصلاحی دانشگاه ایالتی واشنگتن) در جمعیت دانشجویان سالم ایرانی
(سیدعلی نقی خرازی, 2010-04-01)هدف: بررسی روایی و ساختار عاملی پرسشنامۀ فارسی پادوآ (اصلاحی دانشگاه ایالتی واشنگتن) (مقیاس اندازهگیری وسواس فکری- عملی) در ۳۴۸ نفر نمونۀ غیربالینی دانشجویان دانشکدۀ پزشکی دانشگاه تهران. روش: پس از ترجمۀ پرسشنامه به زبان ...



