دوره 19, شماره 3

 

ارسال های اخیر

  • پدیدارشناسی دیدگاه دانش آموزان دوره ی متوسطه با هوش های چندگانه، نسبت به زبان انگلیسی و یادگیری آن 

    شفیعی, سمانه؛ شفیعی, سمانه؛ مظفری پور, روح اله؛ مظفری پور, روح اله؛ نوشی, موسی؛ نوشی, موسی (سیدعلی نقی خرازی, 2017-10-01)
    مقدمه: هدف پژوهش حاضر ، بررسی دیدگاه دانش آموزان دورهی دوم متوسطه با هوش های چندگانه از زبان انگلیسی و یادگیری آن است. روش: برای درک دیدگاه دانش آموزان از روش پدیدارشناسی تفسیری، رویکردهای پژوهش کیفی به  کار رفت. برای ...

  • بررسی تاثیر چیدمان بر سرعت شمارش 

    صبوری مقدم, حسن؛ صبوری مقدم, حسن؛ کریستف نورک, هانس؛ کریستف نورک, هانس؛ باباپور خیرالدین, جلیل؛ باباپور خیرالدین, جلیل؛ اکبری, شادی؛ اکبری, شادی (سیدعلی نقی خرازی, 2017-10-01)
    مقدمه: یکی از موضوعاتی که این روزها توجه بسیاری از محققان را به خود جلب کرده، عوامل موثر  بر فرایند شمارش است که از میان این عوامل میتوان به ویژگی های دیداری اشاره کرد. هدف این پژوهش بررسی اثر چیدمان بر سرعت شمارش است.  روش: از ...

  • آموزش مهارت های فراشناختی در تربیت معلم 

    خوش گفتارمقدم, علی اکبر؛ خوش گفتارمقدم, علی اکبر؛ خرازی, سید کمال؛ خرازی, سید کمال (سیدعلی نقی خرازی, 2017-10-01)
    هدف: هدف این پژوهش، بررسی تاثیر آموزش مهارت های فراشناختی به دانشجو-معلم دانشگاه فرهنگیان، بر مهارت های فراشناختی آنهاست. روش: روش این پژوهش شبه آزمایشی با طرح دوگروهیِ پیش آزمون-پس آزمون بود. مهارت های فراشناختی با استفاده ...

  • اثر یادگیری سازگار با مغز بر انعطاف پذیری شناختی و توجه انتخابی دانش آموزان 

    سیفی, سمیه؛ سیفی, سمیه؛ ابراهیمی قوام, صغری؛ ابراهیمی قوام, صغری؛ عشایری, حسن؛ عشایری, حسن؛ فرخی, نورعلی؛ فرخی, نورعلی؛ درتاج, فرببرز؛ درتاج, فرببرز (سیدعلی نقی خرازی, 2017-10-01)
    مقدمه: برای پرکردن شکاف بین موارد یادگیری در مدرسه و کارکردهای اجرایی، آموزش و یادگیری میبایست مسیر طبیعی خود را در مغز طی کند. یادگیری سازگار با مغز بر چگونگی یادگیری طبیعی مغز تأکید دارد و برای آموزش مؤثر، در صدد تغییر ...

  • مقایسه ابعاد گوناگون حافظه در بیماران مبتلا به نقص شناختی خفیف (نوع فراموشکار) و افراد سالم 

    امساکی, گلیتا؛ امساکی, گلیتا؛ نشاط دوست, حمید طاهر؛ نشاط دوست, حمید طاهر؛ توکلی, ماهگل؛ توکلی, ماهگل؛ برکتین, مجید؛ برکتین, مجید (سیدعلی نقی خرازی, 2017-10-01)
    هدف:هدف پژوهش حاضر ، مقایسهی میانگین نمرات شاخص حافظه دیداری فوری، دیداری تاخیری، شنیداری فوری، شنیداری تاخیری، فعال، گذشته نگر، آینده نگر و سرگذشتی در بیماران مبتلا به نقص شناختی خفیف نوع فراموشکار و افراد سالم است. روش: در ...

  • تاثیر موسیقی سنتی بر بهبود حافظه فعال زنان سالمند 50 تا 65 ساله انجمن آلزایمر ایران 

    مومنی, منیرالسادات؛ مومنی, منیرالسادات (سیدعلی نقی خرازی, 2017-10-01)
    مقدمه:موسیقی و اصوات آهنگین از مهمترین و رایجترین ابزار ارتباطی ملتها و از عوامل التیام بخش اختلالات فردی است.:هدف این پژوهش، بررسی اثر موسیقی سنتی بر بهبود حافظه ی فعال و عملکرد شناختی زنان ۵۰ تا ۶۵سالهی مبتلا به آلزایمر ...

  • بررسی تغییرات درزمانی و تفاوت های هم زمانی فعل <خواستن> در زبان فارسی، برپایه ی رویکرد شناختی طرح واره های رخدادی بنیادین 

    دستلان, مرتضی؛ دستلان, مرتضی (سیدعلی نقی خرازی, 2017-10-01)
      مقدمه: این مقاله به بررسی درزمانی و همزمانی فعل «خواستن» برپایه فرایند دستوری شدگی  طرحواره های رخدادی بنیادین در چهارچوب زبان شناسی شناختی می پردازد. طرحواره های رخدادی بنیادین، واحدهای معنایی ساده ای هستند که از یک ...

  • بررسی اثر بیوفیدبک الکترومیوگرافی همراه با آموزش آرمیدگی بر علایم روانشناختی بیماران مبتلا به میگرن مزمن: پژوهش مورد منفرد 

    سپهری, فریبا؛ سپهری, فریبا؛ فرهودی, فرزاد؛ فرهودی, فرزاد؛ عسگری, کریم؛ عسگری, کریم؛ نجفی, محمدرضا؛ نجفی, محمدرضا؛ یدالهی, سوگل؛ یدالهی, سوگل (سیدعلی نقی خرازی, 2017-10-01)
    هدف: هدف پژوهش حاضر ، بررسی اثر «بیوفیدبک الکترومیوگرافی همراه با آموزش آرمیدگی» بر علایم روانشناختی بیماران مبتلا به میگرن مزمن شهر اصفهان بود.  روش: برای اجرای پژوهش دو بیمار مبتلا به میگرن مزمن به شیوه ی نمونه گیری ...