دوره 19, شماره 3
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
پدیدارشناسی دیدگاه دانش آموزان دوره ی متوسطه با هوش های چندگانه، نسبت به زبان انگلیسی و یادگیری آن
(سیدعلی نقی خرازی, 2017-10-01)مقدمه: هدف پژوهش حاضر ، بررسی دیدگاه دانش آموزان دورهی دوم متوسطه با هوش های چندگانه از زبان انگلیسی و یادگیری آن است. روش: برای درک دیدگاه دانش آموزان از روش پدیدارشناسی تفسیری، رویکردهای پژوهش کیفی به کار رفت. برای ...
-
بررسی تاثیر چیدمان بر سرعت شمارش
(سیدعلی نقی خرازی, 2017-10-01)مقدمه: یکی از موضوعاتی که این روزها توجه بسیاری از محققان را به خود جلب کرده، عوامل موثر بر فرایند شمارش است که از میان این عوامل میتوان به ویژگی های دیداری اشاره کرد. هدف این پژوهش بررسی اثر چیدمان بر سرعت شمارش است. روش: از ...
-
آموزش مهارت های فراشناختی در تربیت معلم
(سیدعلی نقی خرازی, 2017-10-01)هدف: هدف این پژوهش، بررسی تاثیر آموزش مهارت های فراشناختی به دانشجو-معلم دانشگاه فرهنگیان، بر مهارت های فراشناختی آنهاست. روش: روش این پژوهش شبه آزمایشی با طرح دوگروهیِ پیش آزمون-پس آزمون بود. مهارت های فراشناختی با استفاده ...
-
اثر یادگیری سازگار با مغز بر انعطاف پذیری شناختی و توجه انتخابی دانش آموزان
(سیدعلی نقی خرازی, 2017-10-01)مقدمه: برای پرکردن شکاف بین موارد یادگیری در مدرسه و کارکردهای اجرایی، آموزش و یادگیری میبایست مسیر طبیعی خود را در مغز طی کند. یادگیری سازگار با مغز بر چگونگی یادگیری طبیعی مغز تأکید دارد و برای آموزش مؤثر، در صدد تغییر ...
-
مقایسه ابعاد گوناگون حافظه در بیماران مبتلا به نقص شناختی خفیف (نوع فراموشکار) و افراد سالم
(سیدعلی نقی خرازی, 2017-10-01)هدف:هدف پژوهش حاضر ، مقایسهی میانگین نمرات شاخص حافظه دیداری فوری، دیداری تاخیری، شنیداری فوری، شنیداری تاخیری، فعال، گذشته نگر، آینده نگر و سرگذشتی در بیماران مبتلا به نقص شناختی خفیف نوع فراموشکار و افراد سالم است. روش: در ...
-
تاثیر موسیقی سنتی بر بهبود حافظه فعال زنان سالمند 50 تا 65 ساله انجمن آلزایمر ایران
(سیدعلی نقی خرازی, 2017-10-01)مقدمه:موسیقی و اصوات آهنگین از مهمترین و رایجترین ابزار ارتباطی ملتها و از عوامل التیام بخش اختلالات فردی است.:هدف این پژوهش، بررسی اثر موسیقی سنتی بر بهبود حافظه ی فعال و عملکرد شناختی زنان ۵۰ تا ۶۵سالهی مبتلا به آلزایمر ...
-
بررسی تغییرات درزمانی و تفاوت های هم زمانی فعل <خواستن> در زبان فارسی، برپایه ی رویکرد شناختی طرح واره های رخدادی بنیادین
(سیدعلی نقی خرازی, 2017-10-01)مقدمه: این مقاله به بررسی درزمانی و همزمانی فعل «خواستن» برپایه فرایند دستوری شدگی طرحواره های رخدادی بنیادین در چهارچوب زبان شناسی شناختی می پردازد. طرحواره های رخدادی بنیادین، واحدهای معنایی ساده ای هستند که از یک ...
-
بررسی اثر بیوفیدبک الکترومیوگرافی همراه با آموزش آرمیدگی بر علایم روانشناختی بیماران مبتلا به میگرن مزمن: پژوهش مورد منفرد
(سیدعلی نقی خرازی, 2017-10-01)هدف: هدف پژوهش حاضر ، بررسی اثر «بیوفیدبک الکترومیوگرافی همراه با آموزش آرمیدگی» بر علایم روانشناختی بیماران مبتلا به میگرن مزمن شهر اصفهان بود. روش: برای اجرای پژوهش دو بیمار مبتلا به میگرن مزمن به شیوه ی نمونه گیری ...



