دوره 12, شماره 4
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
مقایسه کارکردهای اجرایی خودتنظیمی هیجان و انگیزش در زیرمجموعههای اختلال کمبود توجه – بیشفعالی بر اساس مدل بارکلی
(سیدعلی نقی خرازی, 2011-01-01)هدف: مقایسۀ کارکردهای اجرایی خودتنظیمی هیجان و انگیزش در زیرمجموعه های اختلال کمبودتوجه- بیشفعالی بر اساس مدل بارکلی. روش: در این مطالعه علی- مقایسه ای است، ۵۰ دانش آموز پسر۹ تا ۱۱ سالۀ مبتلا به اختلال کمبودتوجه- ...
-
رابطۀ فراشناخت و استعاره با خود-نظم بخشی
(سیدعلی نقی خرازی, 2011-01-01)هدف: تعیین رابطۀ فراشناخت و استعاره با خود-نظم بخشی دانش آموزان. روش: این پژوهش از نوع همبستگی است، و در آن ابتدا ۱۵۰ دانش آموز به روش نمونهگیری خوشهای انتخاب شدند و پرسشنامه های حالت فراشناختی اوینل و عابدی، ...
-
الگوی ساختاری رابطه خودکارآمدی، سودمندی ادراک شده و پیشرفت تحصیلی: بررسی نقش واسطهای یادگیری خودنظمبخش
(سیدعلی نقی خرازی, 2011-01-01)هدف: بررسی تاثیر خود کارآمدی و سودمندی ادراک شده بر پیشرفت تحصیلی، با واسطهگری یادگیری خودنظمبخش. روش: ۴۰۰ دانشآموز پایه سوم ریاضی فیزیک (۲۰۰ دختر و ۲۰۰ پسر) دبیرستانهای دولتی شهر اصفهان به طور تصادفی انتخاب شدند و به ...
-
اسناد تعدیلکنندۀ رابطۀ باور به دنیای عادلانه با واکنش پرخاشگرانۀ دانشآموزان دختر
(سیدعلی نقی خرازی, 2011-01-01)هدف: بررسی نقش تعدیلکنندۀ اسناد در رابطۀ باور به دنیای عادلانه و واکنش پرخاشگرانه در دانش آموزان دختر. روش: جامعۀ آماری پژوهش شامل دختران یک هنرستان در شهر اصفهان (۳۶۰ نفر) بود که از بین آنها ۱۸۰ نفر بهصورت تصادفی انتخاب ...
-
اثر مداخلات عصب روانشناختی بر بهبود عملکرد تحصیلی کودکان دچار ناتوانیهای یادگیری ریاضی
(سیدعلی نقی خرازی, 2011-01-01)هدف: بررسی اثر مداخلات عصبروانشناختی بر بهبود عملکرد تحصیلی کودکان دچار ناتوانیهای یادگیری ریاضی. روش: جامعۀ آماری پژوهش را دانشآموزان پسر سوم دبستان (سال تحصیلی ۸۹–۸۸) با ناتوانی های یادگیری ریاضی تشکیل می دادند. ...



