دوره 18, شماره 3
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
تأثیر آموزش ذهن آگاهی بر حافظه ی کاری و بازداری رفتاری بزرگسالان مبتلا به اختلال نقص توجه / بیش فعالی
(سیدعلی نقی خرازی, 2016-10-01)هدف: هدف پژوهش حاضر ، مقایسه ی اثر القای خلق مثبت و منفی بر حافظه ی کاذب و حافظه ی صحیح افراد دارای نشانه های اضطراب - افسردگی و افراد عادی است. روش: در این پژوهش که از نوع طرح های شبه آزمایشی –پس آزمون با گروه گواه – است، ...
-
حافظه ی روزمره ی نوجوانان مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه؛ قبل و بعد از درمان شناختی- رفتاری
(سیدعلی نقی خرازی, 2016-10-01)هدف: مشکلات شناختی، به ویژه نقص حافظه، از نشانه های اصلی اختلال استرس پس از سانحه است. بنابراین، هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر درمان شناختی- رفتاری بر عملکرد حافظه ی روزمره ی نوجوانان مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه است. روش: ...
-
تأثیر مؤلفه های خلاقیت تورنس بر بازسازی دانش در شبکه ی حافظه ی معنایی به وسیله ی الگوریتم جستوجوی معنایی چند محدودتی در آزمون تداعی های دور
(سیدعلی نقی خرازی, 2016-10-01)هدف: از میان مجموعه ای وسیع و بعضاً نامتناهی از راه حل های بالقوه، یافتن بهترین پاسخ یا جریانی از فعالیت ها برای بسیاری از مسایل مهم، نیاز به در نظر گرفتن چندین محدودیت دارد. هدف این مقاله، ارائه ی الگوریتم جست وجو و تعیین ...
-
بدون عنوان
(سیدعلی نقی خرازی, 2016-10-01)هدف: «تصور» چند شکل می تواند داشته باشد؟ به خاطرآوری تصاویری که قبلا دیده شده ؛ انتزاع یک تصویر از روی همه ی تصاویری که از یک مفهوم در ذهن وجود دارد؛ ایجاد یک تصویر جدید با استفاده از تصاویر دیده شده ی قبلی برای مفهومی که ...



