دوره 19, شماره 4
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
مقایسهی تواناییهای توجهی کودکان پیشدبستانی پنج تا هفت ساله
(سیدعلی نقی خرازی, 2018-01-01)مقدمه: هدف این مطالعه، بررسی روند تحول انواع توجه در کودکان پیش دبستانی پنج تا هفت ساله است. روش : برای اجرای این پژوهش توصیفی- مقطعی، در سال 1395، از مراکز پیش دبستانی شهر تبریز، 200کودک ( 100 دختر و 100 پسر) پنج تا هفت ...
-
رابطهی باورهای اساسی و بهزیستی ذهنی: نقش واسطهای هویت اخلاقی در اواخر نوجوانی و ظهور بزرگ-سالی
(سیدعلی نقی خرازی, 2018-01-01)مقدمه: هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش واسطه ای هویت اخلاقی در رابطه ی میان باورهای اساسی و بهزیستی ذهنی است.روش: به همین منظور،495 دانشجوی دختر و پسر دوره ی کارشناسی با میانگین سنی 21 (اواخر نوجوانی و ظهور بزرگسالی) از ...
-
اثرآموزش معنادرمانی بر شادکامی و سرزندگی تحصیلی دانشآموزان
(سیدعلی نقی خرازی, 2018-01-01)مقدمه: "شادکامی" نام علمی ارزیابی افراد از زندگی است. فرد شادکام اطلاعات را طوری پردازش ، تعبیر و تفسیر می کند که در نهایت، باعث احساس شادی و خوش بینی اش می شود. سرزندگی تحصیلی به پاسخ مثبت، سازنده و انطباقی به انواع ...
-
تخمین زمان در حین تمرین ذهنآگاهی: یک مطالعهی الکتروانسفالوگرافی
(سیدعلی نقی خرازی, 2018-01-01)مقدمه: ادراک زمان، یکی از بحث برانگیزترین مسایل در حیطه ی علوم شناختی است. یکی از نخستین مدل های ارایه شده برای ادراک زمان در مغز، مدل ساعت درونی است که بر اساس آن، قسمتی از مغز به عنوان سازنده ی گام های زمانی و قسمتی ...



