دوره 15, شماره 4

 

ارسال های اخیر

  • آموزش حافظه کاری، برنامه آموزش والدینی بارکلی و ترکیب این دو مداخله بر بهبود حافظه کاری کودکان مبتلا به ADHD 

    حسین زاده ملکی, زهرا؛ حسین زاده ملکی, زهرا؛ مشهدی, علی؛ مشهدی, علی؛ سلطانی‌فر, عاطفه؛ سلطانی‌فر, عاطفه؛ محرری, فاطمه؛ محرری, فاطمه؛ غنایی چمن آباد, علی؛ غنایی چمن آباد, علی (سیدعلی نقی خرازی, 2014-01-01)
    هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی درمان آموزش حافظه کاری، آموزش والدینی و ترکیب این دو مداخله بر بهبود حافظه کاری کودکان ADHD انجام گرفت. روش: تعداد ۳۶ شرکت کننده مبتلا به ADHD (در سنین ۶ تا ۱۲ سال) به شیوه نمونه‌گیری ...

  • تأثیرات سن و جنسیت بر حافظۀ آینده‌نگر ِزمان‌محور 

    بش کار, نگیسا؛ بش کار, نگیسا؛ ایروانی, محمود؛ ایروانی, محمود؛ بیرامی, منصور؛ بیرامی, منصور؛ بحرینیان, عبدالمجید؛ بحرینیان, عبدالمجید؛ سهرابی, احمد؛ سهرابی, احمد؛ رسولی آزاد, مراد؛ رسولی آزاد, مراد؛ ساعد موچشی, فواد؛ ساعد موچشی, فواد (سیدعلی نقی خرازی, 2014-01-01)
    هدف: هدف این مطالعه، بررسی اثر سن و جنس بر حافظۀ آینده ­نگر زمان­محور (TBPM) است. روش:  با استفاده از روش پس ­رویدادی و نمونه ­گیری هدفمند، ۱۰۰ شرکت­ کننده که ۵۰ نفر آنها ۶۵ ساله به بالا (۲۵ زن و ۲۵ مرد) با مدرک تحصیلی ...

  • تفاوت بینایان و نابینایان در روش‌های مقوله‌بندی مفاهیم شناختی 

    صادقی, منصوره السادات؛ صادقی, منصوره السادات؛ زاهدی, کیوان؛ زاهدی, کیوان؛ محمودی احمدآبادی, طاهره؛ محمودی احمدآبادی, طاهره (سیدعلی نقی خرازی, 2014-01-01)
    هدف: "مقوله­ بندی مفاهیم ذهنی" یکی از اساسی ­ترین بخش­های سازندۀ زبان و شناخت انسان­ است. هدف پژوهش حاضرپاسخ به این سؤال است که آیا روش ­های مقوله ­بندی شناختی در کودکان گروه نابینا-کم­بینا در قیاس با بینایان متفاوت است؟ روش: ...

  • بررسی تاثیر آموزش مهارت‌های توجه بر جستجوی بینایی و گوش بزنگی بزرگسالان و کودکان 

    زارع, حسین؛ زارع, حسین؛ نهروانیان, پروانه؛ نهروانیان, پروانه (سیدعلی نقی خرازی, 2014-01-01)
    هدف: هدف پژوهش حاضر، بررسی تأثیر آموزش توجه بر گوش به­زنگی و جست‌وجوی بینایی در بزرگ­سالان و کودکان است. روش: در این پژوهش با استفاده از نمونه­ گیری تصادفی هدفمند و با توجه به معیارهای پژوهش، ۶۰ آزمودنی(۳۰ آزمودنی بزرگ­سال ...

  • بررسی نقش بازشناسی هیجان در چهره به عنوان عملکردی مستقل از کارکردهای شناختی در افراد مبتلا به اسکیزوفرنیا 

    موسویان, الهام؛ موسویان, الهام؛ هادیان فرد, حبیب؛ هادیان فرد, حبیب (سیدعلی نقی خرازی, 2014-01-01)
    هدف: پژوهش‌ها دربارۀ اینکه نقص بیماران اسکیزوفرنیا در بازشناسی هیجان در چهره، بخشی از بدکارکردی عملکردهای شناختی است یا خود اختلالی مجزا محسوب می­شود، هنوز به نتیجۀ مشخصی نرسیده ­اند. بنابراین هدف اصلی پژوهش پیشِ رو این ...