دوره 15, شماره 4
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
آموزش حافظه کاری، برنامه آموزش والدینی بارکلی و ترکیب این دو مداخله بر بهبود حافظه کاری کودکان مبتلا به ADHD
(سیدعلی نقی خرازی, 2014-01-01)هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی درمان آموزش حافظه کاری، آموزش والدینی و ترکیب این دو مداخله بر بهبود حافظه کاری کودکان ADHD انجام گرفت. روش: تعداد ۳۶ شرکت کننده مبتلا به ADHD (در سنین ۶ تا ۱۲ سال) به شیوه نمونهگیری ...
-
تأثیرات سن و جنسیت بر حافظۀ آیندهنگر ِزمانمحور
(سیدعلی نقی خرازی, 2014-01-01)هدف: هدف این مطالعه، بررسی اثر سن و جنس بر حافظۀ آینده نگر زمانمحور (TBPM) است. روش: با استفاده از روش پس رویدادی و نمونه گیری هدفمند، ۱۰۰ شرکت کننده که ۵۰ نفر آنها ۶۵ ساله به بالا (۲۵ زن و ۲۵ مرد) با مدرک تحصیلی ...
-
تفاوت بینایان و نابینایان در روشهای مقولهبندی مفاهیم شناختی
(سیدعلی نقی خرازی, 2014-01-01)هدف: "مقوله بندی مفاهیم ذهنی" یکی از اساسی ترین بخشهای سازندۀ زبان و شناخت انسان است. هدف پژوهش حاضرپاسخ به این سؤال است که آیا روش های مقوله بندی شناختی در کودکان گروه نابینا-کمبینا در قیاس با بینایان متفاوت است؟ روش: ...
-
بررسی تاثیر آموزش مهارتهای توجه بر جستجوی بینایی و گوش بزنگی بزرگسالان و کودکان
(سیدعلی نقی خرازی, 2014-01-01)هدف: هدف پژوهش حاضر، بررسی تأثیر آموزش توجه بر گوش بهزنگی و جستوجوی بینایی در بزرگسالان و کودکان است. روش: در این پژوهش با استفاده از نمونه گیری تصادفی هدفمند و با توجه به معیارهای پژوهش، ۶۰ آزمودنی(۳۰ آزمودنی بزرگسال ...
-
بررسی نقش بازشناسی هیجان در چهره به عنوان عملکردی مستقل از کارکردهای شناختی در افراد مبتلا به اسکیزوفرنیا
(سیدعلی نقی خرازی, 2014-01-01)هدف: پژوهشها دربارۀ اینکه نقص بیماران اسکیزوفرنیا در بازشناسی هیجان در چهره، بخشی از بدکارکردی عملکردهای شناختی است یا خود اختلالی مجزا محسوب میشود، هنوز به نتیجۀ مشخصی نرسیده اند. بنابراین هدف اصلی پژوهش پیشِ رو این ...



