دوره 10, شماره 1

 

ارسال های اخیر

  • بررسی ویژگی های روان سنجی مقیاس سنجش مهارت های اجتماعی دنیلسون در کودکان بهنجار و مبتلا به اختلال کمبود توجه- بیش فعالی مقطع ابتدایی 

    امیری, شعله؛ امیری, شعله؛ طبائیان, راضیه؛ طبائیان, راضیه؛ مولوی, حسین؛ مولوی, حسین (سیدعلی نقی خرازی, 2008-04-01)
    هدف: هدف این پژوهش، هنجارگزینی و بررسی اعتبار، روایی تشخیصی و ساختار عاملی «مقیاس سنجش مهارت های اجتماعی دنیلسون» در دو گروه بهنجار و مبتلا به اختلال کمبود توجه- بیش فعالی بوده است. روش: به منظور دستیابی به هدف پژوهش، ۲۷۱ ...

  • بررسی نحوه تمایز شدت، فرکانس و زمان صوت در افراد طبیعی 

    جعفری, زهرا؛ جعفری, زهرا؛ عشایری, حسن؛ عشایری, حسن؛ احمدی, پریچهر؛ احمدی, پریچهر؛ متصدی زرندی, مسعود؛ متصدی زرندی, مسعود (سیدعلی نقی خرازی, 2008-04-01)
    هدف: سایکوآکوستیک، ویژگی های فیزیکی صوت را به احساس و درک برخاسته از آن مربوط می سازد. در این مطالعه، کمترین تفاوت محسوس (JND) در شدت، فرکانس و زمان صوت بررسی می گردد. روش: مطالعه مقطعی– تحلیلی حاضر روی ۲۸ فرد طبیعی راست ...

  • باورهای هذیانی در افراد مبتلا به اسکیزوفرنیا، خویشاوندان سالم آن ها و آزمودنی های بهنجار 

    یعقوب پور یکانی, نسیم؛ یعقوب پور یکانی, نسیم؛ شریفی, ونداد؛ شریفی, ونداد؛ محمدی, محمدرضا؛ محمدی, محمدرضا؛ امینی, همایون؛ امینی, همایون (سیدعلی نقی خرازی, 2008-04-01)
    هدف: در این مطالعه گروهی از بستگان درجه اول و سالم مبتلایان به اسکیزوفرنیا از نظر فراوانی باورهای هذیانی و ابعاد این باورها (میزان ناراحتی، اشتغال ذهنی به این باورها و اطمینان به آنها) بررسی و با دو گروه بیماران مبتلا به ...

  • اثربخشی آموزش روش خوددرمانی به شیوه شناختی – رفتاری بر علایم اختلال وسواسی - اجباری 

    مکملی, زهرا؛ مکملی, زهرا؛ عابدی, محمدرضا؛ عابدی, محمدرضا؛ مرتضوی, محتبی؛ مرتضوی, محتبی (سیدعلی نقی خرازی, 2008-04-01)
    هدف: این پژوهش با هدف بررسی تأثیر آموزش روش خوددرمانی شناختی-رفتاری بر کاهش علایم اختلال وسواسی– اجباری در بیماران سرپایی مراجعه کننده به مراکز خدمات روان‌شناختی اصفهان اجرا گردید. روش: ۱۰ بیمار مبتلا به اختلال وسواسی– ...

  • ارتباط آگاهی واج شناختی و نمره دیکته دانش آموزان فارسی زبان دوم ابتدایی 

    سلیمانی, زهرا؛ سلیمانی, زهرا؛ آرامی, امیر؛ آرامی, امیر؛ محمودی بختیاری, بهروز؛ محمودی بختیاری, بهروز؛ جلایی, شهره؛ جلایی, شهره (سیدعلی نقی خرازی, 2008-04-01)
    هدف: آگاهی واج شناختی بخشی از دانش زبانی است و ارتباط مستقیم و معناداری با مهارت سوادآموزی و خواندن و نوشتن دارد. آگاهی واج شناختی شامل سه مولفه آگاهی هجایی، آگاهی از واحدهای درون هجایی (تجانس و قافیه) و آگاهی واجی می شود. ...

  • روانی کلام در افراد مبتلا به اسکیزوفرنیا: یک بررسی مقایسه‌ای 

    سلمانی, معصومه؛ سلمانی, معصومه؛ محمودی بختیاری, بهروز؛ محمودی بختیاری, بهروز؛ رئیسی, فیروزه؛ رئیسی, فیروزه (سیدعلی نقی خرازی, 2008-04-01)
    هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی جنبه هایی از مقوله روانی کلام در افراد مبتلا به اسکیزوفرنیا و مقایسه آن با افراد سالم انجام شد تا بتوان علایم ثابتی از اختلالات گفتاری و زبانی و شدت آنها ارایه کرد و سپس به کمک آن آزمون های ...

  • ساخت و رواسازی آزمون تشخیصی حساب‌نارسایی برای کودکان پایه سوم دبستان 

    فراهانی, حجت الله؛ فراهانی, حجت الله؛ ملک پور, مختار؛ ملک پور, مختار؛ امیری, شعله؛ امیری, شعله؛ مولوی, حسین؛ مولوی, حسین؛ کلانتری, مهرداد؛ کلانتری, مهرداد (سیدعلی نقی خرازی, 2008-04-01)
    هدف: هدف این پژوهش ساخت و رواسازی آزمون تشخیصی حساب ‌نارسایی پایه سوم دبستان شهر اصفهان بود. روش: در این پژوهش پیمایشی، کتاب ریاضی پایه سوم دبستان تحلیل محتوا شد. ضریب کریپندورف مبنی بر توافق تحلیل محتوا ۰/۹۱ به‌دست آمد. ...