دوره 12, 46 (زمستان 1388)
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
عدالت جنسیتی، مرز تعامل جنسیت و سیاست
(شورای فرهنگی- اجتماعی زنان و خانواده, 2010-02-20)تحقق عدالت در رویکرد سیاسی اسلام که همواره براساس قابلیت ها و توانمندی های ذاتی هر یک از دو جنس، در ضمن یکتا انگاری هر دو جنس در عرصه حقوق انسانی، تکالیف و وظائف متناسب با آن را بر دوش زن و مرد می گذارد، اقتضای آن دارد تا ...
-
جنسیت؛ فمینیسم یا ذات گروی الهی (با تأکید بر عدالت جنسیتی)
(شورای فرهنگی- اجتماعی زنان و خانواده, 2010-02-20)«لیندا نیکلسون» در مقاله خود با عنوان «جنسیت» به تفکیک میان دو واژه «جنس» و «جنسیت» پرداخته و تعارض بنیادین میان دو دیدگاه فمینیسم و ذات گروی را مطرح می کند. وی با طرح چندین ایراد هک توسط فمینیست ها مطرح شده است به بحران ...
-
مشارکت سیاسی زنان صدر اسلام
(شورای فرهنگی- اجتماعی زنان و خانواده, 2010-02-20)تصمیم گیری و تعیین قوانین و مقررات جامعه ها به فرمان خداوند یکتا و خالق انسان هاست که به عهده پیامبران خود و جانشینان آنها نهاده است تا اوامر الهی و احکام و قوانین را در جامعه پیاده نمایند. پذیرش و عدم پذیرش حکمرانی فرستادگان ...
-
عدالت جنسیتی و اشتغال زنان
(شورای فرهنگی- اجتماعی زنان و خانواده, 2010-02-20)عدالت جنسیتی به معنای رعایت تناسب زنان و مردان در دسترسی به همة امکانات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است به گونه ای که در حق هیچ کدام ستم یا اجحافی نشود. اشتغال نیز عمدتاً به کارهای تمام وقت، دارای مزد و بیرون از خانه اطلاق ...
-
چالش فمینیسم با عدالت جنسیتی
(شورای فرهنگی- اجتماعی زنان و خانواده, 2010-02-20)نخستین موج فمینیسم در اواخر قرن نوزده با ویژگی تلاش برای کسب حقوق مساوی به ویژه حق رأی پدید آمد. فمینیسم لیبرالی در این مرحله با استدلال بر اشتراک ماهیت انسانی یا «جوهره مشترک انسانی » یا برتری ارزشهای زنانه و با صرف نظر ...



