تاثیر انگیزه کارکردی و لذتجویانه بر تسهیم دانش سازمانی (مطالعه موردی: شرکت آب و فاضلاب جنوب غربی استان تهران)
(ندگان)پدیدآور
سهرابی, شهلاشمسائیفر, محمدرضانوع مدرک
Textمقالات علمی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از انجام این پژوهش تعیین تاثیر انگیزه کارکردی و لذتجویانه بر تسهیم دانش سازمانیاز طریق شبکههای اجتماعی در شرکت آب و فاضلاب جنوب غربی استان تهران است. روش پژوهش از منظر هدف، کاربردی و از نظر شیوه گردآوری دادهها، توصیفی پیمایشی است. جامعه آماری تحقیق، مدیران و کارکنان شرکت آب و فاضلاب جنوب غربی استان تهران بهتعداد 515 نفر است. روش نمونهگیری، طبقهای و حجم نمونه نیز براساس فرمول کوکران برابر با 220 نفر تعیین شد. برای جمعآوری دادهها، از پرسشنامه استاندارد استفاده شد. روایی پرسشنامه با استفاده از نظر خبرگان سازمانی و همچنین پایایی آن بهوسیله آلفای کرونباخ بهتایید رسید. بهمنظور تجزیه و تحلیل دادههای گردآوری شده از نرمافزار Smart PLS که ازجمله نرمافزارهای نسل دوم معادلات ساختاری است، استفاده شد. نتایج بهدست آمده حاکیاز این است که برای تسهیم دانش بیرونی و درونی از طریق شبکههای اجتماعی سازمانی، داشتن انگیزه کارکردی و لذتجویانه نیاز است. همچنین بهمنظور تسهیم دانش درونی دانش، انگیزه کارکردگرایانه مطرح است.
کلید واژگان
انگیزه لذتجویانهانگیزهکارکردی تسهیم دانش
شبکههای اجتماعی سازمانی
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2019-09-231398-07-01
ناشر
انجمن آب و فاضلاب ایرانسازمان پدید آورنده
تهران.سعادت آباد خیابان علامه طباطبایی شمالی پلاک دانسازمان آب و فاضلاب جنوب غربی استان تهران
شاپا
2588-39412588-395X




