رویکرد اجتماعی و درون سازمانی، نیاز و ضرورت مدیریت آب کشور
(ندگان)پدیدآور
پاکروح, شاهینقنادی, مجیدنوع مدرک
Textمقالات علمی
زبان مدرک
فارسیچکیده
در دنیای امروز، بیش از سه دهه است که موضوع آب و مباحث پیرامون آن، از گردونه فنی و خدماتی فراتر رفته و به عنوان کالایی با ماهیت راهبردی و قدرت اثرگذاری بر تحولات سیاسی، اقتصادی، زیست محیطی و حتی نظامی بدل گشته است. این حساسیت مضاعف و بیسابقه، ثمره افزونی تقاضا و کمیابی منابع آب با کمیت و کیفیت مناسب است. با گذشت زمان و کمیابی بیشتر آب، تصمیمگیری برای آن، بیشتر تابع تصمیمهای سیاسی خواهد شد. در این شرایط مدیریت کارآمد آب و حفظ منابع آبی برای آینده، بر چهار محور: جلب حمایت سیاسی به منظور بهبود خدمات آب و فاضلاب و مدیریت آن، درگیر ساختن مصرفکنندگان در چاره اندیشی برای تنگناهای آب، تحکیم مشارکتهای منطقهای و بین بخشی به منظور نیل به امنیت آبی و تحرک بخشیدن و جلب توجه مصرفکنندگان به بحران آب باید متمرکز شود. پرواضح است که نیل به موفقیت در چهار رویکرد گفته شده، نیازمند ورود عرصه اجتماعی در مدیریت خدمات آب و فاضلاب است. این نوشتار بر آن است تا ضمن جلب توجه به ضرورت رویکرد اجتماعی در مدیریت خدمات آب و فاضلاب، برخی الزامها و بایدها و نبایدهای آن را بیان دارد.
کلید واژگان
مدیریت خدمات آب و فاضلابرویکرد اجتماعی
الزامها
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2018-12-221397-10-01
ناشر
انجمن آب و فاضلاب ایرانسازمان پدید آورنده
معاون مهندسی و توسعه، شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، تهران، ایرانمشاور مدیر عامل شرکت مهندسی آب وفاضلاب کشور
شاپا
2588-39412588-395X




