نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorفخرالدین دادگر, سیدfa_IR
dc.contributor.authorپاساد, مجیدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T19:13:29Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T19:13:29Z
dc.date.available1399-07-08T19:13:29Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T19:13:29Z
dc.date.issued2014-12-22en_US
dc.date.issued1393-10-01fa_IR
dc.identifier.citationفخرالدین دادگر, سید, پاساد, مجید. (1393). بررسی پیامدهای زندانی شدن یکی از والدین بر عملکرد تحصیلی فرزندان در شهر یاسوج. فصلنامه علمی تخصصی دانش انتظامی کهگیلویه و بویر احمد, 1393(16), 21-36.fa_IR
dc.identifier.issn2383-3793
dc.identifier.urihttp://kb.jrl.police.ir/article_16260.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/61879
dc.description.abstractاکثر قریب به اتفاق مجرمان و جنایتکاران، دارای خانواده‌های از هم گسیخته‌ و از وجود یک یا هر دو والدین خود محروم بوده‌اند. نگرش‌ها و رفتار والدین می‌تواند تسهیل‌کننده یا مانع جریان رشد طبیعی و سالم کودک و نوجوان باشد. بدیهی است غیبت والدین به هر علت که باشد، به ویژه در صورتی که زندان مطرح شود، آثار زیانباری دارد و نوجوان علاوه بر برخوردار نبودن از محبت و توجه به ارشادهای والدین، از لحاظ پذیرش اجتماعی در بین همسالان هم‌مدرسه‌ای و سایر موقعیت‌های اجتماعی و حتی در مقطع تحصیلی با مشکلات عدیده‌ای روبرو می‌شود. از این رو هدف از انجام این تحقیق، بررسی پیامدهای زندانی شدن یکی از والدین بر عملکرد تحصیلی فرزندان در شهر یاسوج بود. روش تحقیق توصیفی - پیمایشی بود. جامعه آماری را زندانیان دارای فرزند که مدت 6 ماه از حبس آنها می‌گذشت، تشکیل می‌داد. بر اساس گزارش اخذ شده از زندان مرکزی شهر یاسوج، تعداد زندانیانی که دارای فرزند در حال تحصیل بودند، 140نفر عنوان گردید. بنابراین حجم نمونه به دلیل کم بودن تعداد جامعه، همان 140 نفر در نظر گرفته شد. برای جمع‌آوری داده‌ها از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد. برای روائی پرسش‌نامه از روایی محتوا و اعتبار ابزار اندازه‌گیری تحقیق با استفاده از آلفای کرونباخ (85/0)محاسبه گردید. پس از جمع آوری پرسش نامه‌ها، داده‌ها به کمک نرم افزار spss در 2 سطح آمار توصیفی و استنباطی تحلیل و از نرم افزار Amos برای تحلیل مدل ساختاری پژوهش استفاده شد. در سطح آمار توصیفی از جداول فراوانی، درصد، انحراف معیار، میانگین و نمودارها و در سطح آمار استنباطی از آزمون تحلیل واریانس چند راهه و آزمون T استفاده شد. نتایج نشان داد، بین نوع جرم والدین و پیشرفت تحصیلی فرزندان رابطه معنی‌داری وجود ندارد. بین زندانی شدن والدین و پیشرفت تحصیلی فرزندان دختر و پسر تفاوت معنی‌داری وجود دارد و بین مدت محکومیت والدین و پیشرفت تحصیلی فرزندان رابطه معنی‌داری وجود دارد.fa_IR
dc.format.extent238
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherفرماندهی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمدfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی تخصصی دانش انتظامی کهگیلویه و بویر احمدfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Kohgilouyeh & Boyrahmad police scienceen_US
dc.subjectزندانfa_IR
dc.subjectنظم اجتماعیfa_IR
dc.subjectعملکرد تحصیلیfa_IR
dc.subjectجرمfa_IR
dc.subjectمحکومیتfa_IR
dc.titleبررسی پیامدهای زندانی شدن یکی از والدین بر عملکرد تحصیلی فرزندان در شهر یاسوجfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentبرون سازمانیfa_IR
dc.contributor.departmentبرون سازمانیfa_IR
dc.citation.volume1393
dc.citation.issue16
dc.citation.spage21
dc.citation.epage36


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد