دوره 11, شماره 43
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
بررسی جلوه های زیبایی شناسانه در فرم پست مدرنیستی پیرنگ داستان «دزدمونا خوشبخت می شود»رضا مختاری
(دانشگاه آزاد اسلامی اراک, 2020-03-20)چکیده:توجه به فرم و برجسته کردن آن و شیوه ی روایت متفاوت، یکی از وجوه ممیزه ی داستان های پسامدرن با داستان های ماقبل آن به شمار می رود.با به وجود آمدن نقد و نظریات جدید و خدشه دار شدن مفهوم واقعیت، نویسندگان با بهره گیری ...
-
تحلیل و بررسی ساختاری و فکری داستانهای دفاع مقدس با نگاهی بر آثار و رمانهای محمدرضا بایرامی
(دانشگاه آزاد اسلامی اراک, 2020-03-20)چکیده به جز خود انقلاب و فراز و فرودهایش، چه پیش و چه پس از پیروزی هیچ حادثه دیگری به اندازه دفاع مقدس، در تاریخ انقلاب اسلامی، مهم و پراهمیت نبوده است. دفاع مقدس بزرگترین افتخار ملی دوران معاصر ایران است که میبایست به ...
-
تحلیل بلاغی رمز و نمادگرایی مولانا در مثنوی معنوی
(دانشگاه آزاد اسلامی اراک, 2020-03-20)در جهانبینی عرفانی، این جهان سایهای از جهانی دیگر یا جهان غیب است. بنا بر این هرچه در این جهان وجود دارد سایه یا نشانههای آن جهان ناپیداست که از رهگذر زبان بیان میگردد. این واقعیت، گاه با زبان «عبارت» بیان میشود و ...
-
سیمای معشوق در غزلهای حسین منزوی
(دانشگاه آزاد اسلامی اراک, 2020-03-20)حسین منزوی از جمله بزرگترین غزلسرایان معاصر است که ضمن وفاداری به ساختار سنتی غزل، در زبان و دایرة واژگان نوآوریهای دلنشینی را در غزلیات خود آورده است. شعر او بیشتر حول مضامین عاشقانه میچرخد، با این حال از رویکردهای ...
-
بررسی اشعار نیما یوشیج بر اساس نظریه زیباییشناسی انتقادی مکتب فرانکفورت
(دانشگاه آزاد اسلامی اراک, 2020-03-20)ادبیات معاصر فارسی از نظر بینش عمیق اجتماعی و سیاسی و وسعت دید انسانی و اهداف مردمی، که در گذشته ادبی ایران کمتر امکان بروز یافته بود بیمانند است. شاعران و نویسندگان این دوره همگام با دیگر افراد جامعه، مظاهر زشت اجتماع ...
-
نگاهی به تبیین زیبا و متنوع مفهوم زندگی و مرگ در حدیقة سنایی
(دانشگاه آزاد اسلامی اراک, 2020-03-20)«مرگ» در کاربرد عامه به معنای «نیست شدن» هستی این جهان و پایان زندگی است. اما صاحبان قلم و اندیشه در حوزههای مختلف فکری، بویژه در قلمرو عرفان و تصوف، بر اساس نوع نگرششان از جهان پس از مرگ، از زاویة دید خاص خود به تبیین ...



