• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله علمی منظر
    • دوره 5, شماره 24
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله علمی منظر
    • دوره 5, شماره 24
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تعامل فضای آموزش معماری با طبیعت در تأمین نیاز روانی دانشجویان دو دانشگاه در اصفهان

    (ندگان)پدیدآور
    امامی, سمانه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    765.0کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    ترویجی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    به دلیل گرایش ذاتی و فطری انسان‌ها در تعامل با طبیعت، و تأثیرات قابل توجه ارتباط با طبیعت در روح و جسم آدمی، بشر همواره به دنبال ایجاد یک رابطۀ منطقی و مناسب میان فضای درون و طبیعت بیرون بوده است. در راستای تحقیقات صورت‌گرفته در رابطه با تأثیرات طبیعت بر بهبود روند آموزشی و نقش آرامش‌بخش ارتباط با طبیعت بر جسم و روان آدمی، بررسی کیفیت تعامل با طبیعت در مکان‌های آموزشی ضروری به نظر می‌رسد. درگیری مداوم و گذراندن بخش زیادی از اوقات تحصیل در فضای آتلیه سبب شده این فضا نقش مهمی در فرایند آموزشی دانشجویان معماری بازی کند. این نوشتار با روش توصیفی ـ پیمایشی کیفیت و نحوة ارتباط با طبیعت را از دیدگاه دانشجویان سال چهارم در دو دانشگاه هنر اصفهان مورد سؤال قرار داده و تأثیر آن را بر نیازهای ذهنی و روانی آنها بررسی کرده است. نتایج به دست آمده حاکی از آن است که ارتباط با طبیعت زنده در مقایسه با طبیعت مصنوع یا طبیعت مصور از دیدگاه دانشجویان اهمیت بیشتری در تأمین نیازهای روانشناختی آنها در ارتباط با فضای آتلیه بازی می‌کند.
    کلید واژگان
    تعامل با طبیعت
    آتلیۀ طراحی
    دانشجویان معماری
    محیط‌های طبیعی
    نیازهای روانشناختی

    شماره نشریه
    24
    تاریخ نشر
    2013-11-22
    1392-09-01
    ناشر
    پژوهشکده هنر، معماری و شهرسازی نظر
    سازمان پدید آورنده
    پژوهشگر دکتری معماری،دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکز.

    شاپا
    2008-7446
    2008-2169
    URI
    http://www.manzar-sj.com/article_4064.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/61019

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب