نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorزندی, مرجانfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T19:10:14Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T19:10:14Z
dc.date.available1399-07-08T19:10:14Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T19:10:14Z
dc.date.issued2010-01-21en_US
dc.date.issued1388-11-01fa_IR
dc.date.submitted2011-11-17en_US
dc.date.submitted1390-08-26fa_IR
dc.identifier.citationزندی, مرجان. (1388). دیالکتیک هنر و شهر. مجله علمی منظر, 1(4), 54-57.fa_IR
dc.identifier.issn2008-7446
dc.identifier.issn2008-2169
dc.identifier.urihttp://www.manzar-sj.com/article_293.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/60628
dc.description.abstractشهروند تحت سلطه بوروکراسی و سازمان‌های پیچیده زندگی مدرن، سندیت  (authenticity) خود را گم می‌کند و در جریان بازیابی خود هم به دنبال نمود  (appearance) و هم شبه‌رخدادها(pseudo-events)  می‌گردد. این مسئله که معماری و معماری منظر قابلیت پذیرش ساختاری روایی و داستان‌گونه را داشته باشد، مورد تردید است. در طراحی منظر می‌توان از جای گشت‌ها و ترکیب‌های بی‌شماری استفاده کرد، اما نمی‌توان این روایت فراتر از داستان را به گونه‌ای خطی جهت‌دهی کرد. هنر شهری(public art, urban art)  به طور عام و «دیوارنگاره شهری» به عنوان مصداقی از آن، عینیتی مولد است که توانایی خلق کیفیت روایت‌گری خطی و تداعی‌گری را - که ضامن سرزندگی و حس تعلق شهروند است - داراست. نوعی خوانش بینامتنی میان ادبیات، معماری، منظر شهری، فرهنگ فولکلور، هنرهای تجسمی و ... است که می‌تواند مرز میان فرهنگ و زندگی را کمرنگ کند.fa_IR
dc.format.extent633
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherپژوهشکده هنر، معماری و شهرسازی نظرfa_IR
dc.relation.ispartofمجله علمی منظرfa_IR
dc.relation.ispartofMANZAR, the Scientific Journal of landscapeen_US
dc.subjectدیوارنگارهfa_IR
dc.subjectنقاشی دیواریfa_IR
dc.subjectهنر شهریfa_IR
dc.subjectرسانه جمعیfa_IR
dc.subjectهویت جمعیfa_IR
dc.titleدیالکتیک هنر و شهرfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.citation.volume1
dc.citation.issue4
dc.citation.spage54
dc.citation.epage57


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد