• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت نوآوری
    • دوره 3, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت نوآوری
    • دوره 3, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی تأثیر مدل سه شاخگی بر نوآوری اجتماعی (مطالعه موردی یک شرکت وابسته به صنایع خودروسازی)

    (ندگان)پدیدآور
    مبینی دهکردی, علیکشتکار هرانکی, مهران
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    357.8کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    در عصری که مهم‌ترین ویژگی آن، عدم اطمینان، پیچیدگی، جهانی‌سازی و تغییرات فزایندة فناوری است، موفقیت سازمان‌ها منوط به اقدامات نوآورانه از جمله به‌کارگیری الگوهای جدید اجتماعی در تعاملات کارکنان است. این مهم با عنوان نوآوری اجتماعی، منجر به یافتن پاسخ‌های جدید برای نیازها، خواسته‌ها و در نهایت تحقق اهداف سازمانی می‌شود.  تبیین نوآوری اجتماعی می‌تواند با عمق بخشیدن به درک اهمیت نوآوری اجتماعی، آگاهی و شناخت عوامل سازمانی را در تحقق آن ارتقاء دهد. بر این اساس، پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش عوامل ساختاری، زمینه‌ای و رفتاری در قالب مدل سه‌شاخگی بر نوآوری اجتماعی در یک سازمان وابسته به صنعت خودروسازی انجام شد. نمونة آماری پژوهش تعداد 130 نفر از مدیران، معاونان و رئیسان بخش‌های مختلف صنعت یادشده است که با استفاده از فرمول کوکران انتخاب شده‌اند. نتایج این تحقیق سه نکته را نشان می‌دهد. نخست آن‌که میان متغیرهای اصلی این پژوهش، رابطة مثبت و معنادار وجود دارد. دوم آن‌که در مقایسة عوامل سه‌شاخگی مشخص گردید عوامل ساختاری؛ رفتاری و زمینه‌ای به ترتیب اولویت دارای بیشترین تأثیر بر نوآوری اجتماعی سازمان مورد مطالعه هستند؛ و در نهایت اینکه تأثیر این عوامل بر فرآیندهای نوآوری اجتماعی در مراحل پنج‌گانة آن متفاوت است. عوامل ساختاری، بر اجرا در مقیاس وسیع و ایجاد حس مشترک؛ عوامل زمینه‌ای بر اجرا در مقیاس وسیع و نمونه‌سازی و عوامل رفتاری نیز بر ایجاد حس مشترک و اجرا در مقیاس وسیع به ترتیب بیشترین و کمترین تأثیر را دارند.
    کلید واژگان
    نوآوری اجتماعی
    مدل سه شاخگی
    عوامل ساختاری
    عوامل رفتاری
    عوامل زمینه ای

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2015-02-20
    1393-12-01
    ناشر
    موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی
    Iranian Association for Management of Technology
    سازمان پدید آورنده
    دانشگاه تهران
    دانشگاه عالی دفاع ملی

    شاپا
    2322-5386
    URI
    http://www.nowavari.ir/article_14738.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/59510

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب