نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorنوروزی, حسینfa_IR
dc.contributor.authorمشبکی, اصغرfa_IR
dc.contributor.authorخداداد حسینی, سید حمیدfa_IR
dc.contributor.authorکردنائیج, اسداللهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T19:07:08Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T19:07:08Z
dc.date.available1399-07-08T19:07:08Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T19:07:08Z
dc.date.issued2013-02-19en_US
dc.date.issued1391-12-01fa_IR
dc.date.submitted2013-02-28en_US
dc.date.submitted1391-12-10fa_IR
dc.identifier.citationنوروزی, حسین, مشبکی, اصغر, خداداد حسینی, سید حمید, کردنائیج, اسدالله. (1391). بررسی و مطالعه ارتباط قابلیت های هوش هیجانی با کارآفرینی سازمانی؛ مطالعه موردی صنعت خودروی های تجاری در ایران. مدیریت نوآوری, 1(2), 39-64.fa_IR
dc.identifier.issn2322-5386
dc.identifier.urihttp://www.nowavari.ir/article_14602.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/59462
dc.description.abstractتغییرات سریع، رقابت فزاینده، کاهش طول عمر محصولات و سرعت زیاد پیشرفت فناوری از ویژگی های غیر قابل اجتناب محیط کسب و کار کنونی است. وجود افراد خلاق، نوآور و کار آفرین از الزامات اساسی تداوم حیات سازمان ها می باشد. این پژوهش به منظور بررسی تاثیر ابعاد هوش هیجانی کارکنان در دو بعد شایستگی هایی فردی (خودآگاهی، خودانگیزشی، خود تنظیمی) و شایستگی های اجتماعی ( آگاهی اجتماعی، مهارت های اجتماعی) برمیزان کارآفرینی سازمانی انجام شده است. در این مقاله، کارآفرینی سازمانی  به عنوان متغیر وابسته و ابعاد هوش هیجانی کارکنان سازمان، به عنوان متغیر مستقل درنظر گرفته شده است. جامعه آماری تحقیق صنعت تولید خودروهای تجاری و باری در ایران می باشد. روش پژوهش توصیفی و از نوع پیمایشی است. برای سنجش هوش هیجانی کارکنان و مدیران، از پرسشنامه استاندارد افزلور و ماینورس استفاده گردید و برای سنجش کارآفرینی سازمانی پرسشنامه محقق ساخته مورد استفاده قرار گرفت. روایی پرسشنامه با استفاده از نظر خبرگان و پایایی آن با آلفای کرونباخ تعیین شد. داده ها با استفاده از روش های آماری ماتریس همبستگی اسپیرمن و آزمون فریدمن و روش رگرسیون گام به گام، مورد بررسی قرار گرفت. نتایج حاصل رابطه ای مثبت و معنی دار میان هوش هیجانی کارکنان و کارآفرینی سازمانی را نشان داد. برای سنجش برازش کلی مدل تحقیق از تحلیل عاملی تاییدی استفاده گردید.fa_IR
dc.format.extent334
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherموسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعیfa_IR
dc.publisherIranian Association for Management of Technologyen_US
dc.relation.ispartofمدیریت نوآوریfa_IR
dc.relation.ispartofInnovation Management Journalen_US
dc.subjectهوش هیجانیfa_IR
dc.subjectقابلیت های شخصیfa_IR
dc.subjectقابلیت های اجتماعیfa_IR
dc.subjectکارآفرینی سازمانیfa_IR
dc.titleبررسی و مطالعه ارتباط قابلیت های هوش هیجانی با کارآفرینی سازمانی؛ مطالعه موردی صنعت خودروی های تجاری در ایرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.citation.volume1
dc.citation.issue2
dc.citation.spage39
dc.citation.epage64


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد