مدلی برای تصمیم گیری خرید مشتریان محصولات فناورى برتر پژوهشی در نمایشگر قلب شرکت صاایران
(ندگان)پدیدآور
محمودزاده, ابراهیمرحمتی, نفیسهرفیعی راد, سید مرتضینوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
از آنجا که کالاهاى فناورى برتر داراى خصوصیات خاص و شرایط ناپایدارى است؛ لذا رفتار خریداران سازمانى امرى حساس و پیچیده است. این مقاله به بررسی و تحلیل حساسیتهای کلیدی موثر در تصمیمگیری خریداران سازمانی در خرید کالای فناورى برتر میپردازد. برای این منظور از روش گرانددتئوری جهت ایجاد مدلى کاربردى و انتزاعى، استفاده شده است. پس از انجام مصاحبه با دست اندرکاران و خبرگان این حوزه و تحلیل حساسیتها و دستیابی به مفاهیم نهفته در آنها، مدلی برای فرآیند تصمیمگیری خریداران سازمانى ارائه شد که میتواند مراحل گوناگون تصمیمگیری را به خوبی نشان دهد و حساسیتهای هر مرحله را ترسیم نماید. در انتها نیز مدل حاصل، با مدل مانابرى و تینا، مقایسه و بررسی گردید.
کلید واژگان
تصمیم گیری خرید مشتریبازاریابی کالای فناورى برتر
خرید سازمانی
گراندد تئوری
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2012-11-211391-09-01
ناشر
موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعیIranian Association for Management of Technology
سازمان پدید آورنده
دانشگاه صنعتی مالک اشتردانشگاه علم و فرهنگ
دانشگاه صنعتی مالک اشتر




