نقش رسانه دیداری بر احساس امنیت اجتماعی (مورد مطالعه زنان استان اصفهان )
(ندگان)پدیدآور
مصطفوی کهنگی, فرحنازمسعودی, سارا
نوع مدرک
Textمقاله علمی ترویجی
زبان مدرک
فارسیچکیده
مفهوم احساس امنیت یکی از شاخصههای کیفیت زندگی در شهرهاست و آسیبهای اجتماعی از مهم ترین پیامدهای مختلف ناامنی به شمار میآید. به عبارتی بهتر مهم ترین عوامل تهدید کننده حضور مردم به ویژه زنان در فضاهای عمومی، ترس یا احساس ناامنی است. پیش نیاز هرگونه توسعه اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی و سیاسی احساس امنیت است . پژوهش حاضر، با هدف بررسی نقش رسانه دیداری براحساس امنیت اجتماعی زنان استان اصفهان به کار گرفته شده است . در این پژوهش با استفاده از روش پیمایشی و جامعه آماری که تمامی زنان شهر اصفهان و براساس فرمول کوکران 358 به عنوان حجم نمونه با روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند . در مرحله بعد بر اساس مدل مفهومی پژوهش این گونه استنباط می توان نمود، باتوجه به فراوانی مورد مشاهده کای- اسکوئراز دیدگاه جامعه مورد مطالعه بین کارکرد رسانه دیداری و احساس امنیت اجتماعی زنان رابطه وجود دارد. و همچنین ، باتوجه به فراوانی مورد مشاهده کای- اسکوئراز دیدگاه جامعه مورد مطالعه بین میزان تحصیلات باتاثیرپذیری انها ازرسانهها و بین استفاده از رسانه دیداری و احساس امنیت اجتماعی رابطه معنادار وجود دارد. واژگان کلیدی: رسانه ، امنیت اجتماعی ، حمایت اجتماعی ، زنان
کلید واژگان
رسانهامنیت اجتماعی
حمایت اجتماعی
زنان
شماره نشریه
30تاریخ نشر
2019-06-221398-04-01
ناشر
فرماندهی انتظامی استان ایلام*دفتر تحقیقات کاربردیسازمان پدید آورنده
عضو علمی دانشگاه پیام نورایران
شاپا
2423-5792109/8866



