• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • علوم و فنون نظامی
    • دوره 14, شماره 43
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • علوم و فنون نظامی
    • دوره 14, شماره 43
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تاثیر شایستگی‌های رهبری بر رفتار شهروندی سازمانی (مورد مطالعه: کارکنان نیروی انتظامی استان مرکزی)

    (ندگان)پدیدآور
    رحیمی, ابراهیمعباسی رستمی, نجیبهصفری شاد, فرانکایاصوفی, حجت
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    348.9کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    رهبری و رفتار شهروندی سازمانی نقشی حیاتی در ایجاد مدیریت کارآمد دارند و ویژگی‌های رهبری مدیران، تأثیر مستقیم و بسیار مهمی بر رفتار کارکنان دارند. براین اساس هدف از این پژوهش بررسی تأثیر شایستگی‌های رهبری بر رفتار شهروندی سازمانی می­باشد. روش پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از نظر شیوه گردآوری داده‌ها، توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش حاضر را کارکنان نیروی انتظامی در استان مرکزی تشکیل می‌دهد. با توجه به محدود بودن حجم جامعه، نمونه‌گیری انجام نشد و تمامی افراد به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای سنجش شایستگی‌های رهبری از پرسشنامه تدوین شده توسط بوش و کاردونا (2010) و برای سنجش رفتار شهروندی سازمانی از پرسشنامه لی و آلن (2002) استفاده شده است. تجزیه و تحلیل داده‌ها از طریق مدل‌یابی معادلات ساختاری با کمک نرم افزار Smart-PLS انجام شده است. نتایج پژوهش نشان داد که شایستگی‌های رهبری بر رفتار شهروندی سازمانی با ضریب مسیر 814/. تأثیر دارد.
    کلید واژگان
    رهبری
    شایستگی‌های رهبری
    رفتار شهروندی سازمانی
    مدلسازی معادلات ساختاری

    شماره نشریه
    43
    تاریخ نشر
    2018-05-22
    1397-03-01
    ناشر
    دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران
    سازمان پدید آورنده
    دکترای مدیریت منابع انسانی، عضو هیأت علمی دانشگاه فنی و حرفه‌ای، مدرس دانشگاه پیام نور استان مرکزی.
    دانش آموخته کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه اصفهان.
    دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، دانشگاه یزد
    کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه علوم و تحقیقات یزد

    شاپا
    2008-191X
    2676-4520
    URI
    http://www.qjmst.ir/article_32986.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/57524

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب