نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorبقایی, کورشfa_IR
dc.contributor.authorرجب‌پور, مجیدfa_IR
dc.contributor.authorپرواس, سیدرضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T19:01:54Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T19:01:54Z
dc.date.available1399-07-08T19:01:54Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T19:01:54Z
dc.date.issued2016-11-21en_US
dc.date.issued1395-09-01fa_IR
dc.date.submitted2017-10-14en_US
dc.date.submitted1396-07-22fa_IR
dc.identifier.citationبقایی, کورش, رجب‌پور, مجید, پرواس, سیدرضا. (1395). چیستی جنگ ترکیبی، اشتباهی تکراری در مباحث نظامی. علوم و فنون نظامی, 12(37), 91-110.fa_IR
dc.identifier.issn2008-191X
dc.identifier.issn2676-4520
dc.identifier.urihttp://www.qjmst.ir/article_27887.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/57519
dc.description.abstractدر سال‌های اخیر هر چندمدت یک‌بار اصطلاحات جدیدی از جنگ در محافل نظامی داخل کشور مطرح و سیل عظیمی از کتب، مقالات، طرح‌های آموزشی و ...، برای ارائه پاسخ به این نیاز جدید، روانه سازمان‌های نظامی می‌شود و به­دنبال آن، مسئولین و فرماندهان نظامی برای عقب نماندن از این جریان، در سخنرانی‌ها، همایش‌ها و ...، به‌طور دائم اصطلاح جدید را تکرار نموده و از تحول به­وجود آمده سخن به­میان می­آورند؛ فاجعه زمانی اوج می‌گیرد که مخارج زیادی برای اجرای رزمایش‌های جدید، تدوین آئین‌نامه­ها و کتب جدید، برای توجیه اصطلاح تازه وارد صرف می‌گردد و البته نتیجه آن‌هم از پیش مشخص است و هیچ‌کدام از این اصطلاحات تاکنون دستاورد قابل ‌لمسی نداشته است. واقعیت عینی نشان می‌دهد که واحدهای رزمی عملاً از همان شیوه قدیمی جنگ استفاده کرده و این اصطلاحات جدید تنها باعث سردرگمی و نقصان آموزش و درنتیجه کاهش توان رزمی گشته است. با توجه به ‌ماهیت موضوع پژوهش، این پژوهش از نوع کاربردی بوده، روش تحقیق مرتبط با آن با روش توصیفی انطباق دارد و از رویکرد تجزیه و تحلیل آمیخته داده­ها به­صورت کارآ و اثربخش استفاده گردیده است. برای انجام این پژوهش، جمع‌آوری اطلاعات به دو روش میدانی و کتابخانه‌ای صورت پذیرفته است. برای این‌کار، ادبیات موضوع و مطالعات میدانی موثق انجام شده توسط دیگران، مورد کنکاش و مداقه قرار گرفته و سایر اطلاعات موردنیاز نیز از طریق جستجوی کتابخانه‌ای، اینترنتی و بانک‌های اطلاعات داخلی و خارجی به‌دست آمده است. در روش میدانی نیز عمده اطلاعات از طریق پرسشنامه خودساخته جمع‌آوری شده است. پایایی سئوالات پرسشنامه با استفاده از روش تنصیف (دو نیمه کردن)، عدد 89% محاسبه گردید؛ به­طوری­که این مطلب مؤید آن است که سئوالات پرسشنامه از پایایی بالایی برخوردار می­باشد. جامعه آماری درنظر گرفته شده در این تحقیق، شامل تعداد 32 نفر از اساتید خبره و کارکشته دانشگاه که در مسائل مرتبط با حوزه­های دفاعی و امنیتی دارای صلاحیت­های علمی و عملی برجسته­ای می­باشند. یافته‌های تحقیق مشخص نمود که مؤلفه‌های نسبت داده ‌شده به جنگ ترکیبی، با آن­چه­ بوده، تغییر محسوسی را نشان نمی‌دهد.fa_IR
dc.format.extent635
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofعلوم و فنون نظامیfa_IR
dc.relation.ispartofMilitary Science and Tacticsen_US
dc.subjectجنگ ترکیبیfa_IR
dc.subjectجنگ هیبریدیfa_IR
dc.subjectچیستی جنگ ترکیبیfa_IR
dc.subjectاصطلاحات جدیدfa_IR
dc.subjectمباحث نظامیfa_IR
dc.titleچیستی جنگ ترکیبی، اشتباهی تکراری در مباحث نظامیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentمدرس دانشگاه فرماندهی و ستاد آجاfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیئت علمی دانشگاه فرماندهی و ستاد آجاfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیئت علمی دانشگاه فرماندهی و ستاد آجاfa_IR
dc.citation.volume12
dc.citation.issue37
dc.citation.spage91
dc.citation.epage110


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد