بررسی نقش وقابلیت های سیمای (تلویزیون) ایلام در تولید برنامه های پیشگیرانه امنیت محور
(ندگان)پدیدآور
اسدی, علینوع مدرک
Textمقاله علمی پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
چکیده امنیت از نیازها و انگیزههای اساسی انسان میباشد، به طوری که با زوال آن آرامش خاطر انسان سلب میشود و تشویش و ناآرامی جای آن را میگیرد. هدف اصلی این مقاله بررسی نقش صدا وسیما (تلویزیون) در تولید برنامه های پیشگیرانه امنیت محور است. تحقیق حاضر از نظر ماهیت دادهها، روشی کمی است و با استفاده از روش پیمایش و به وسیله پرسشنامه صورت گرفته است. جامعه آماری این تحقیق، افراد بالای 18 سال ساکن در شهر ایلام 107556 نفر اعلام شده و با استفاده از فرمول کوکران حجم نمونه تعداد 400 نفر انتخاب شده است. در این بخش پژوهش از نمونهگیری خوشهای به کار رفته و واحد تحلیل «افراد 18سال و بالاتر» میباشد. برای بررسی روایی محتوایی و روایی صوری از نظر متخصصان و کارشناسان استفاده شده است. ضریب آلفای کرونباخ پرسشنامه تحقیق از ضریب پایانی مناسب برخوردار میباشد. برای دادههای گردآوری شده با استفاده از نرم افزار DE (ورود اطلاعات) و نرم افزار Spss (تجزیه و تحلیل) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. نتایج رگرسیون نشان میدهد که، متغیرهای «برنامههای آموزشی تلویزیون»، «برنامههای آگاهیرسانی و اطلاعدهی تلویزیون»، «برنامههای ترویج، الگوسازی و نهادینه کردن ارزشهای ملی و مذهبی تلویزیون» و «برنامههای طنز و سرگرمی تلویزیون» بر متغیر وابسته «برنامههای پیشگیرانه امنیت محور» تأثیر معنادار متوسطی دارد. اما تأثیر متغیر مستقل «برنامههای میزگردی و نشستهای کارشناسانه تلویزیون» بر متغیر وابسته «برنامههای پیشگیرانه امنیت محور» در حد بالایی است.
کلید واژگان
کلید واژهها :برنامههای پیشگیرانه امنیت محوربرنامه آموزشی
برنامه اطلاع رسانی و آگاهیدهی
برنامه الگوسازی
برنامه میزگردی و نشست کارشناسانه و برنامه طنز و سرگرمی
شماره نشریه
26تاریخ نشر
2018-06-221397-04-01
ناشر
فرماندهی انتظامی استان ایلام*دفتر تحقیقات کاربردیشاپا
2423-5792109/8866
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
در آمدی بر پایه های نظری وگونه بندی نظریه های برنامه ریزی با تاکید ویژه بر برنامه ریزی شهری
دانشپور, دکتر زهره (پردیس هنرهای زیبا_دانشگاه تهران, 2003-09-23)
-
برنامه درسی پوچ: مغفول یا بیاثر؟
رضایی, حبیب اله؛ یمانی, نیکو (دانشگاه علوم پزشکی اصفهان, 2017-04-01)مقدمه: یکی از انواع برنامه درسی، برنامه درسی پوچ است. در ارتباط با این نوع برنامه درسی پژوهشهای اندکی در سطح جهان صورت گرفته است و این امر نشان از بیتوجهی پژوهشگران به این مفهوم است. هدف از این مطالعه، مروری بر مفهوم ...
-
تحلیل چگونگی فهم برنامه درسی در مطالعات آموزش عالی ایران
کمالی, حامد؛ یمنی دوزی سرخابی, محمد؛ عارفی, محبوبه (مؤسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی, 2021-12-01)معنا و اهمیت برنامه درسی در آموزش عالی در ارتباط با تحولات آموزش عالی در عرصه اجتماعی، دگردیسی های بنیادینی را تجربه کرده است. از این رو، سؤال این است که چنین وضعیتی در زمینه ایرانی چگونه بازنمایی می شود؟ بدین منظور، ...




